Reffkeramik
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2012
Reffkeramik
Hej har anskaffet mig noget reffkeramik til mit kommende balje,jeg har lagt dem i en regnvejs tønde så de kan afgive noget fosfat inden man limer det i akvariet,hvor tit skal jeg skifte mit vand i baljen og hvor lang tid tror i det tager før at forsfaten er helt væk ,er der nogle der har erfaringer omkring det hilsen mbt.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Re: Reffkeramik
Er det brugt sten fra et væltet akvarie tager det ca et halvt år men skifter du godt med vand kan det gå noget hurtigere.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Reef keramik er flere ting. Er det Aquaroche eller det gammel kendte Reefkeramik fra Tyskand.thomsen skrev:Hej har anskaffet mig noget reffkeramik til mit kommende balje,jeg har lagt dem i en regnvejs tønde så de kan afgive noget fosfat inden man limer det i akvariet,hvor tit skal jeg skifte mit vand i baljen og hvor lang tid tror i det tager før at forsfaten er helt væk ,er der nogle der har erfaringer omkring det hilsen mbt.
Aquaroche skulle ikke afgive nogettil vandet. Det skulle de andet heller ikke. Men på et tidspunkt lavede det noget MEGET dårligt keramik, som var så fyldt med fosfat, at de fleste af os kasserede det.
Det var så galt, og de viste det godt selv, for de gav 1 kilo fosfatfjerner med. Men de fortalte jo bare ikke at de nok ville vare ved.
Det ligger nu en del år tilbage, og mon ikke de har fået så mange tæsk for den dårlige kvalitet at de har rettet op.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2012
Reff keramikken er helt ny og skulle været lavet i tjekiet,hvem ved jeg ikke.