Bemærkninger.
Cal og mg tilsat lige efter vand til prøven blev taget, 200 ml af hver Tritons udregning siger hhv. 220 og 210 ml, så de er ca spot on nu og VIGTIGT, mine målinger af disse med Saliferts passer godt overens med Triton målinger. Det er rart at vide

Jeg mangler en del sporstoffer i vandet ( det ventede jeg og regnede med) da jeg jo ikke har tilsat andet end de 3(nu 4 ) baser siden opstart maj 2015.
Så jeg skal have købt disse og vil så spændt følge koraller mm i baljen for at se om jeg kan se en forskel. Jeg har jo fx en Staghorn acro der hænger meget med næbet. Den smider farven (zooantellerne?) stille og roligt. Den har stadig væv og polypper men farven forsvinder. Alle andre acro og monti står fint.
Jeg har MEGET forhøjet Molybdenium, flere af de erfarne Triton brugere i UK har erfaring for at dette kommer ind med billig superglue.... Det passer faktisk meget godt her. Jeg lavede bla zoo Frags dagen før jeg tog vandprøven. Min Vanadium er faldet siden sidste test

Min AL er steget siden sidste prøve, går ud fra at det er fra da jeg kørte med AL99 i reaktor i ca 3 uger i slut oktober-start november. Det bekymre mig ikke.
P og Po4 er liiiige til den høje side. Det ELSKER mine lps og Det tager jeg HELT roligt og er faktisk glad for at den ikke er højre

Konklusion.
Skal tilfører sporstoffer og holde øje m farver på koraller ( især dyb grøn Staghorn acro).
Skal lade være m at bruge den billige Superlim/sekund glue, men finde noget andet til at lime zoa's mm med.
Skal skrue op for lystiden over makro alger fra 12 til 18 timer.
Skal lave ny test om 2 md. For at se hvor sporstof tallene ligger så jeg kan få en ide om hvad forbruget er pr fx uge.
Skal GLÆDE mig over at min balje ser rigtigt fin ud.
Her er et par screen shots af testen Ha en SKØN uge 6 derude