hvilken skal jeg vælge ?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

hvilken skal jeg vælge ?

Indlæg af mathias6200 »

hej alle

skal til at forholde mig til, hvad pengene skal bruges på nu og valget er faldet på en doseringspumpe for så hurtig som muligt at kunne skabe stabile værdier i det nye system.

jeg går lidt og tænker på en ps kore th og ville derfor høre fra jer der har prøvet den om det er noget godt.
gerne også fra andre folk der har prøvet andre og kan sammenligne den med andre som ghl og grotech som også er med i løbet.

står mellem:

Pacific sun kore 5th
GHL doser 2
grotech tec 4

pro's og kontra's for alle pumper er velkommen.

tak på forhånd
Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
10
Kontakt:

Re: hvilken skal jeg vælge ?

Indlæg af mathias6200 »

ingen der har en holdning til dette?

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: hvilken skal jeg vælge

Indlæg af bima »

Alle tre er helt sikkert gode.
PS mener jeg at have hørt,at den "taber tid" og software er lidt svær at danse med.
Ghl er vel bare gennemtænkt og er brugt mange steder
Grotech kender jeg ikke så meget til,men mærket har jo været kendt i mange år.
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
10
Kontakt:

Indlæg af mathias6200 »

ghl er super gennemtænkt, men synes det var noget vært bøvl at få den sat op til mit trådløs netværk sidste gange jeg havde en

hvad vil det betyde at ps taber tid? det der tiltaler mig ved ps er at den bare skal tilsluttes over bluetooth og har 5 kanaler

grotech virker dejlig nemt at indstille og er ikke for dyr

charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

Jeg har en ps. 5 kore Pro og er SUPER glad for den.

Den kan MANGE ting, er super stabil når den er kalibreret, der følger også et knald godt ATO system med til den.
Der er akustisk alarm, bl.a. Også til ATO. når den har forsøgt at fylde vand på 3 gange i streg og dette ikke er lykkedes begynder den at bippe.mdu kan selv vælge mellem 5 forskellige lyde.
Der er også akustisk lyd når der kære en doseringspumpe. ( kan til og fravælges) der er lyd når dine doserings beholdere er ved at være tomme.....
Derud over er der "stirr" funktion, dvs at du kan indstille den til at røre tilsætningsvæsker med en lille magnet i væsken sammen lige inden disse tilføres baljen. Den kan dosere i dråber og nøjagtigt. Dette er fint til fx sporstoffer. No-pox osv.

Der er indbygget temp måler.

Den kan også bruge til løbende at skifte vand ( dette bruger den 2 af de 5 kanaler til) og den kan skifte 500 liter pr uge....

Den kan være lidt svær at sætte op første gang, men når den køre SÅ spiller den.

Kan godt være den taber en smule tid, men det betyder da ikke noget.

Det er det BEDSTE stykke isenkram jeg har til baljen.

Den ER FED.

Har tidligere kørt med en marine color doserings maskine...dette er en halv billig Kina maskine..... Den når ikke PS KORE til sokkeholderne.

Hvis den "driller" dig svare ps lyn hurtigt på mail. Jeg har også "live chattet" m en teknikker derfra over messenger, via deres FB side...

Køb køb køb køb den
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"