Tykki skrev:Min tæppeanemone åd først min gule kirug, så min hvidbrystet , derefter diverse og til sidst et par ocellaris som ellers fint havde gået i den i et halvt år. Det til trods af at den fik mad hver dag. Jeg var blevet advaret herinde, men troede jeg var bedre og klogere end dem med et livs erfaring. Det er den dyreste dims jeg har haft i foder. Vh Dan
Det giver jo lidt eftertanke på mine ideer til akvariet, men har dog ej sat mig fast på det endelige indhold af anemoner endnu. Også meget et spørgsmål på hvad jeg kan finde, men en ting som dog er sikker "ingen fisk tilføres førend de anemoner akvariet skal indholde er købt og forhåbentlig sat sig til rette".
Men takker mange gange for din malurt Dan
Nicki Henriksen skrev:Jeg har faktisk stadig 7 stk gående i mit, men de to er udstødt og går alene som et par, de skal sælges fra, så jeg får plads til en anden nytte fisk i systemet
Jeg glæder mig til a se hvad du kommer op med Michael, jeg startede også ud med a ville have kun anemoner, men blev så fristet a nogle koraller også kørte karusellen, jeg gik all in på euphylliaer og andre LPS med flotte lange arme, fik så desværre Brown jelly i næsten det hele og måtte starte forfra efter en mindre pause, nu kører det bare helt Low tech med et minimum af koraller, ville gerne have et par RBTA, men venter nok til vi evt flytter indenfor et halvt år.
Mvh Nicki
Mig som troede at du udelukket have Klovnfisk i akvariet

men håber dog at det er ok at tage kontakt hvis nødvendig at trække på din erfaring på Klovnfisk

Har selv på et tidligere tidspunkt mistet en stor del euphyllia koraller pga BJ angreb som jeg til sidst opgav at bekæmpe med at fjerne infekseret hoveder, da fine flotte hoveder kort tid efter jeg troede det var væk blev angrebet. Så har været turen igennem
ole kekkonen skrev:Stichodactyla Gigantea er gerne i en spalte Enten sten Eller sand,den s.haddoni jeg Havde i mit sögraes akvarie Kunne träkke Sig helt ned under sandet.
Tak for info Ole

Har du mistet fisk til din Stichodactyla Gigantea da du havde den i dit tidligere akvarie?