Min duncan er over de sidste par uge begyndt systematisk at miste hoveder.
Hvad kan være årsag til det?
Min vandcirkulation er en rimelig konstant cirkulation rundt i akvariet og her hvor de er begyndt at dø, er der hvor hovederne som vender direkte imod strømen. Kan det passe det er sådan noget den ikke kan lide?
Hovederne har ikke været trukket sammen eller på anden måde set skidt ud, på nær nogle få dage før de gav op.
Duncan mister hoveder
- The Baptizer
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 7330 Brande
- Saltvand siden?: 2014
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Duncan mister hoveder
Det er meget få koraller der tåler længere tids konstant tryk af vandet fra en pumpe.
Enten så flytter du pumpen eller korallen
Tror ikke det har noget med værdierne at gøre. For så ville det være alle hovederne og ikke kun nogle få
Tror ikke det har noget med værdierne at gøre. For så ville det være alle hovederne og ikke kun nogle få
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Helt Enig med Carsten , juster pumpe , eller ryk din Duncan.Carsten skrev:Det er meget få koraller der tåler længere tids konstant tryk af vandet fra en pumpe.

- The Baptizer
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 7330 Brande
- Saltvand siden?: 2014
Nu er det jo naturligvis ikke en pumpe der står lige op og ned af korallen og blæser den i hovedet. Men det er trods alt en 10K l/t som peger næsten direkte mod den på 1,5 meters afstand.
Det gør den stadig, men jeg har lige flyttet min anden lidt mindre pumpe, så den ikke længere blæser samme retning. Nu står de og blæser skævt imod hinanden. Det burde give en et noget mere turbulent flow.
Det gør den stadig, men jeg har lige flyttet min anden lidt mindre pumpe, så den ikke længere blæser samme retning. Nu står de og blæser skævt imod hinanden. Det burde give en et noget mere turbulent flow.