Litt info om meg:
Jeg bor på Askøy 15min unna Bergen by i Norge. Har kone, to barn og jobber som tømrer til daglig. Har bygget og tegnet huset selv. Første som ble tegnet var akvariumet, så en sofa og resten kom av seg selv etter andre ønsker og behov.
Akvariet:
420cm langt, 300cm dypt og 180cm høyt(vannstand 160cm).
Innsyn fra stue og hall. Akvariumet et bygget i tre og belagt med epoxy og duk innvendig. Hovedglasset er 2x19mm laminert optiwhite (310x140cm)og det lille i gangen er 2x12mm laminert optiwhite (150x140cm). Steinformasjonene er bygget av sement og skjellsand. Bunnlaget består av 920kg naturlig sand fra kina.
Skummer deltec ap 850 (tuller ikke) (Peder sin gamle hadde nok passet bedre)
Sirkulasjon er en 600w elektrisk påhengsmotor.
Pluss litt andre småpumper her og der. Akvariumet er fremdeles under oppbygging og det skal det være så lenge som mulig.
Lys er nå 12stk 400w hqi og 10stk 54w actinic t5
Apex computer (den skal bygges ut mye over tid)
2000liters sump i kjelleren.
Kjøleren er rett og slett vannrør støpt inn i garasjegulvet. (Fungerer utmerket)

Her er jeg med min lille grønne hydnopora.

Måtte ha et lite 400liters kar i himlingen på toalettet også.

Må si at etter å ha sett litt igjennom forumet her ser jeg at her finnes det mange flinke akvarister. Var så heldig at jeg fikk se Pederrevnørd sitt akvarium live. Det er fremdeles det fineste akvariumet jeg noen gang har sett live. Utrolig hyggelig type også. Takker for gjestfriheten.