Nu har jeg ikke været aktiv her på siden i et stykke tid, men har da indimellem været forbi og kigge da saltvand nok aldrig kommer ud af blodet. Men samtidig må jeg også indrømme at det efterhånden ikke er SF som bruges til inspiration eller for den sags skyld at nyde andres akvarier mm.
SF har efter min mening forandret sig i stor stil til at være et salgs/købs forum, er det virkelig den vej som admin samt vi brugere vil have. Jeg vil umiddelbart påstå at 80% (hvis ikke mere) af alle indlæg der kommer frem når jeg trykker på "Vis nye indlæg" er salg eller købs relateret.
Jeg er bestemt ikke imod at der kan sælges udstyr/teknik samt levende dyr og koraller. Men dog syntes jeg det efterhånden har taget overhånd og dominere SF så meget at siden nærmest er blevet til et DBA for akvarie-udstyr.
Min tanke er så om det kunne være en ide (om muligt) at salg/købs tråde ikke kommer frem ved brug af knappen "vis nye indlæg". Ved godt mange af jer derude har den holdning at man bare kan lade være at klikke sig ind på den enkelte tråd hvor der sælges. Denne holdning kan da også være rigtig men hvorfor ikke vende den om, sådan at dem som ønsker at handle aktivt skal gå til de underfora med salg og køb.
Det kan da ikke kun være mig som syntes at SF snart ikke er andet end et salgs/købs sted eller tager jeg fejl? Hvis ikke hvordan kan SF så komme tilbage på sporet og igen blive et tilholdssted på nettet for interesseret af denne fantastiske hobby og ikke et sted man opsøger når man mangler udstyr eller fragmenter/koraller...
Det er muligt jeg tager fejl, men det er altså et faktum at salg efterhånden dominere dette forum