dårligdoms tegn hos anemone

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

dårligdoms tegn hos anemone

Indlæg af hermes2005 »

jeg vil lige fortsætte en spørgsmålsrække fra en anden tråd her, da jeg har brug for hurtige svar.
Jeg har en anemone der har flyttet sig helt ind bag nolge levende sten. Jeg kan sagtens kigge ind til den osv, men er lidt bekymret for den.
Hvilke dårligdoms tegn skal jeg kigge efter hos den? hvordan ser jeg om den trives/mistrives?
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

det meget normalt de kan finde på at gå tur..... dårligdomstegn hmm hvis den går i opløsning
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Prøv at flytte den ud igen, jeg ved godt at mange mener den nok skal komme ud når den er klar til det, men jeg har erfaret at min (H. magnifica) vandre med strømmen når den vandre (den dovne s**** :) ) og jeg tror derfor ikke altid de selv kan bestemme hvor de vandre hen.

/Magnus
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Indlæg af snogen »

dårligdoms tegn kunne være hul eller huller på foden
det indvendige af annemonen vender ud af
små tentakler i mange dage i træk
dvs. ikke oppustede i en uge

mvh snogen
gernerhahn
Reactions:

Indlæg af gernerhahn »

som snogen siger, hvis den er "flad" i flere dage i træk er det ikke godt. gå ikke i panik hvis det kommer ngoet ud af munden på den. Er det mørkt er det afføring og er er det hvide lange strenge er det dens tamr, men det er bare et tegn på strees, ikke at den er ved at dø. Den bedste måde lige at tjekke op på den er ved at rør ved den og mærke om den klister, gør den det er den sund og rask (i grove træk)
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

nej den ser helt ud som den gjorde da den stod ude i lyset. Jeg har dog lavet min stensætning lidt om nu, så den ikke kan gå derind og hr flyttet den ud. Så håber jeg alt er ok igen
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"