For et par måneder siden startede jeg mit Juwel rio 120L op som et saltvandsakvarie

I opstarten brugte jeg Red Sea's Reef mature pro kit da der var nogle gode ting med heri til at starte akvariet op

Teknikken i akvariet består af:
1x Tunze doc 9004 Skimmer
2x hydor Koralia 1600 cirkulations pumper
1x Juwel varmelegme
1x T5 Juwel Marine blå lysrør
1x T5 Juwel Daylight lysrør
Dertil er der kommer Red sea levende sand i og 15-17kg LS.
Lige PT tilsætter jeg
2ml No3:po4-x fra Red Sea om dagen
2 ml af henholdsvis Reef energi A+B fra Red sea om dagen.
Mine værdier ser sådan her ud (målt søndag D. 12/4.15):
Salt - 1.026
Temp 25,7 (svinger mellem 24-26 grader)
Ph 8.0
no2 0,05
no3 0-2
Ammoniak 0-0,2
Po4 0-0,02
Jeg skifter 10-15% af vandet en gang om ugen, går lidt ud fra at dette er passende?
Clean up crewet består af:
2x blåbenet eremitkrebs
2x turbo snegle.
Og så kommer mine spørgsmål

Som i kan se på billederne er der stadig nogle brunlige alger i akvariet, nogle er døende mens andre stadig ser levende ud, så spørgsmålet er hvordan jeg kommer dem til livs?
Skal jeg skifte vand oftere end en gang om ugen? Ville en hugo eller søhare kunne klarer det, eller er jeg ude i at skulle have fat i et omvendt osmoseanlæg?
Kan det passe at man nærmest kan "springe" grønalge fasen over? Synes nemlig ikke rigtigt der har været det helt vilde med grønalger, kun nogle ganske få som hurtigt er forsvundet igen.
Jeg har haft lidt svært ved at indstille hvor meget luft jeg skal åbne op for til min skummer, så lige pt. er der åbnet helt op for luften til den da jeg ellers ikke lige ved hvordan den skal stilles, men den laver i hvertfald fint med skum uden at jeg skal rende og tømme koppen for vand hele tiden.
Målet med akvariet er til at starte med nogle nemme koraller samt lidt nemme og fredelig fisk da dette er mit første saltvandsakvarie, så jeg vil helst ikke ud i det alt for svære før jeg har mere styr på det hele

Mvh Daniel