"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Dykkertur og mulighed for lidt lærdom.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3803
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Dykkertur og mulighed for lidt lærdom.

Indlæg af crazy seahorse »

Har fået denne her og vil da lige dele den med dem, som måtte have interesse i sådan noget.
Der er stadig få ledige pladser fik jeg at vide.
Jeg ved ikke om det er i det rigtige forum, men ellers kan admin. måske rykke den til rette sted.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Munthe
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 973
Tilmeldt: søn 19. jun 2005 12:14
18
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Hvidovre/Thailand

Re: Dykkertur og mulighed for lidt lærdom.

Indlæg af Munthe »

Det ser da godt ud Erik, ærgerligt at man har lavet en booking på 3 uger til filippinerne :T :K .
Mit ferskakvarium 877 liter weisglas i front sump 2x112 liter.
Theis
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: ons 22. feb 2012 11:52
12
Postnummer: 2765 Smørum
Saltvand siden?: 2012

Re: Dykkertur og mulighed for lidt lærdom.

Indlæg af Theis »

spændende
MichaelArvedlund
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 13. aug 2013 17:43
10
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 1979

SNORKELTUR med dansk koralrevsguide på Rødehavets koralrev

Indlæg af MichaelArvedlund »

Turen er primært en snorkel og introtur til det tropiske koralrevs biologi, baseret på min bog: Det tropiske koralrevs biologi. Læs mere her om bogen: http://www.bricksite.com/koralrev?id=15082" onclick="window.open(this.href);return false;

Vi har fået et fint hotel der ligger i downtown Na'ama, Sharm Cliff, kun ca. 300 m. fra egen koralrevsstrand, og klods op af vores dykkerbureau Werner Lau, som står for vores to bådture med stor dykkerbåd. Man kan dog sagtens dykke på turen hvis man hellere vil det; men turen er som sagt også for dem der gerne vil introduceres stille og roligt med snorkeludstyr af en erfaren koralrevsbiologi.

Jeg kører undervisning om koralrevets biologi på turen i form af et nyt tema hver mogen og hver aften (ca. en time per tema), fx "Sex på revet", "korrekt ID af revfisk og koraller", giftige dyr på revet, farlige dyr på revet, revfisk og farver: hvordan ser fiskene hinanden? "Nyt fra koralrevsforskningens verden....fiskelarver lugter og hører sig frem til deres mikrohabitat"...."opdræt af revfisk og koraller: tricks and traps....etc.

Desuden snorkler vi både på lokale såvel som store verdensberømte koralrev, som fx Gordon, Jackson og Woody, da to heldagsture med dykkerbåd er med i prisen. På båden kan du enten snorkle med mig eller dykke hvis du har dykkerbevis. Introdyk for nybegyndere er også en mulighed (dog ikke inkluderet i prisen).

Selvom jeg har mere end 1500 dyk på koralrev verden over i dag, vender jeg altid tilbage til en periode af og til hvor jeg bare snorkler....der er store fordel ved snorkling: du kan bl.a. blive i vandet flere timer (indtil du er godt branket af solen!)...på det lave vand er der meget at se på, som man går glip af som dykker på det tropiske koralrev, fx samlivet på sandbund/grusbund mellem pistolrejer og kutlinger.....og søheste i havgræs ude i Na'ma bugt......der hvor vi starter med at snorkle, lige ved siden af Werner Lau's dykkercenter, er der en Garden Eel koloni på lavt vand (jaaeh hvem har holdt DEM i akvarier ahvhvahaha??!) , masser af bicinctus klovner i bubbeltip anemoner ect. ect. Sohal kiruger næsten på størrelse med en lille tun etc. ....Titan triggers kan man også støde på, på 0.5 m vand!

Vil du med? Har du spørgsmål? Skriv til mig på: arvedlund@speedpost.net

Bedste hilsner fra Michael Arvedlund
(PhD i koralrevsbiologi fra James Cook University, Australia).
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"