I morges opdagede jeg noget jeg først troede var en form for hvid orm. Det vist sig dog i stedet at være noget der ligner en meget stor, lang, hvid pod - 1-1.5 cm i længden. Den har dog opholdt sig det samme sted det meste af dagen, i hvert fald alle de gange jeg har set den. Jeg har observeret at den har gravet en lille hule i sandet, som den er bakket ned i, og at den er tøffet lidt rundt omkring dens sædvanlige opholdssted. Det der får mig til at mistænke at det kunne være en mantis er, at at den har to tydelige 'stikkejaverter' foran, der godt kunne ligne forlemmer på en mantis, dens aflange kropsform, og bevægelsesmønster, blandt andet dens ben når den bevæger sig, der godt kunne ligne en mantisrejes.
Jeg har desværre ikke kunnet knipse et ordentligt billede af den, da den opholder sig bag en koral, og jeg derfor har måttet skyde skævt igennem akvarieglasset. Så det her er det bedste jeg har kunnet skaffe.

Hvad siger I? Har jeg fået mig en mantis, eller hvad er det for en pod, jeg har fundet?