"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

393 L toogførehundred reef video update 5/9 going under

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

393 L toogførehundred reef video update 5/9 going under

Indlæg af den_ »

Ja så skete det igen, der skulle mere salt til Slagelse da det gamle var begyndt at blive for småt (manglende koral plads :wink: )

Jeg har nu haft saltvandsakvarie i 3-4 år og syntes endelig af det går rigtigt godt og der har ikke været de stor problemer med det, specialt det sidste eller nærmere sagt det som køre nu, der har da været lidt bump på vejen med det er blevet reddet inden de helt store problemer er opstået, her skal der også lyde en stor tak til dette forum og dens bruger, både mentor og alle andre, for det råd og hjælp der er givet og jeg håber da bestemt at det nye kommer til at spille lige så godt som det nuværende hvor jeg har fundet den rette balance hvor det bare køre ude så meget digge dar og at jeg kan forsætte med kun at tilsætte balling og jod samt et vandskift 1 gang om ugen på ca. 8-10%..

Men er nu sikker på det nok skal gå hvis jeg følger den samme stil med at keep it simpel og ikke fylde det med det antal fisk jeg gerne vil have men hvad økosystemet tillader og lade det køre sin gang.

Denne gang skal der prøves kræfter med ekstern sump, ikke fordi jeg har fat problemer med den interne sump so har være i de andre 2 akvariere jeg har haft men mere fordi at nu skal det prøves.
Jeg fandt et brugt akvarie på 393L (55x130x55) med sump og møbel som trængte til en kærlig hånd (specialt møbelt) men hvad fanden er i sin tid uddannelet snedker.
Så det nye blev hente hjem i flytte trailer og der blev lagt en slagplan og ikke en tidsplan da jeg gerne vil have tænkt tingene igennem, så jeg ikke står når det er færdig og siger hvorfor fanden gjorde jeg ikke det (men det sker sku nok af lige vel).
på selve møblet er der skiftet en endegalv samt bundpladen da de havde nogle vandskader samt at der er skiftet lidt her og der for at optimere møblets styrke og holdbarhed.

Selve akvariet har da også fået en lille tur da der var en ekstra rørgennemførring modsatte højre af hvor overløbet er så det er blevet lukket med en 8mm glasplade som er limet på, baggrund på akvariet skulle også skiftes da der var skallet noget af malingen af samt at den var sort og ville gerne have den blå, så den er skrabet af og der blev indkøbt noget blå spraydås maling, først malingtur gik desværre galt da jeg skulle male det en sidste gang og der ikke var mere tilbage i dåsen og forhandleren ikke havde flere hjemme af den farve jeg havde brugt, samt at der ville gå 1 uge før han fik nye hjem. så jeg købte et andet mærke i samme farve gik det galt da det var som om de 2 forskellige spraymalinger ikke kunne arbejde samme da det nogle steder begyndte at krakkelere og det opløse den første maling så jeg kunne pille det af et stort klistermærke, så det sidste maling blev skravet af og startet forfra øvøv, men jeg kunne jo bare have ventet..


Planen er at alt levende fra det gamle skal med over i det nye, som jeg har gjordt da jeg skiftede fra nr. 1 til nr. 2 uden de store problemer, men kan da godt se det bliver lidt mere besværligt da det nye skal stå der hvor det gamle står og det ikke kun er et rsm130 der skal skubbes til siden som første gang jeg gjorde det. Så der skal lige findes den bedste løsning, da jeg helst vil have at alt bliver i det gamle lige indtil det skal flyttes over i det nye, så den øverste etage (lille hjernen) arbejder lidt på nogle løsninger på at få flytte det gamle til side.. Men nu må vi se hvilken løsning det bliver. da det ikke haster mere end det jager. (den er kun konen der jager men hun er heldig vis et bare hoveder mindre en mig, så er ikke så bange for hende :wink: )
Der skab tilfølgelig flere LS i og der havde jeg nogle liggende som vil blive brugt, de er blevet renset og lille nu i en stor balje med vandet fra et af mine vandskift, en cirkulationspumpe, varmelegme og et bare sten fra det kørende akvarie til at pode med..

teknik siden vil jeg genbruge det meste fra det gamle akvarie, men der skal da så opgraderes lidt på den side her tænker jeg på lyset samt skummeren. På lys siden har jeg 160w maxspect med 120 linsen som vil komme til at side i midten af akvariet og skal oplyse den store reefkeramik stenopsætning jeg har nu hvor der er sps på hele den øverste del. på det gamle havde jeg også det sidste halve år haft 2x24w t5 over og har faktisk været rigtigt glad for den combo, så det skal der også over det nye, men dem t5 controller jeg har nu kan max klare 2x39w, så her regner jeg med at den bliver udskiftet til 2x54 w controller eller 4x54 w, med tiden kan det da godt være at 160w max'en bliver udskiftet til 2x120w også 2x54 w t5 rør men nu må vi se.
Den nuværende skummer er en skimz 121 rated til 720L som jeg er rigtigt glad for og har klaret jobbet i det nuværende akvarie til UG men den bliver nok lige i underkanten da display akvariet er 393L og sumpen er ca. 100 L så ca. 500 L ialt. Her er ret så sikker på at det skal være en større model af SKimz'en nok en 161/163 model, men nu må vi se..

På cirkulations siden bliver de gamle også genbrug som er 1x6045, 1x6025 og vortec w10 (begge tunze er moddet) også må vi se hvordan det spiller ellers må der tilføjes noget mere blæs, samtide skal jeg også ud og have en returpumpe her er ikke træffe nogle endelig beslutning men det komme der nok.

nå det var ''lidt'' tekst og husk stavefejl er gratis.

men lad os få lidt billeder af working progress


Så må jeg hellere få opdatere listen med udstyr og levende

Teknik Displayet 130x55x55
Jebao wr-15 cirkulationspumpe
6045 Tunze nanostreamer moddet
6025 Tunze nanostreamer moddet
Maxspect Razor420 160w 16k
T5 2x54 watt ati coral plus og aqua medic blue

Teknisk Sumpen:
Ati powercone 250 is
Jebao dc3000 returpumpe
Pacific Sun kore 5th
2x24watt ati blue special over fragtanken

Levende:
ca. 30 kg levende sten

SPS:

Acropora bali slimer skriggrøn
1 ukendte Acroporaer
Acropora staghorn baby blå med brune poly'er
Acorpora Millepora Rød
Hydnopora sp.
Montipora digitata lyse grøn
Montipora digitata lilla
Montipora digitata. Forest fire
Montipora digitata Rød
Montipora digitata tyrkis
Montipora Capricornis Rød
Montipora Capricornis lyse grøn
Montipora Reverse Pokerstar
Montipora jedi mind trick
Pavona
Pocillopora damicornis lyserød
Seriatopora hystrix pink
Seriatopora caliendrum grøn
Seriatopora caliendrum gul
Stylophora pistillata lilla

LPS:

Acanthophyllia hvid og mintgrøn
Alveopora tizardi
Caulastrea furcata
Duncanopsammia axifuga
Euphyllia paradivisa med grønne spidser
Euphyllia paradivisa med lilla spidser
Euphyllia paraancora
Euphyllia ancora
Euphyllia paraancora lilla spidser
Lobophyllia "Fantasy
Trachyphyllia geoffroyi rød og mintgrøn
Echinophyllia

Blødkoraller
Actinodiscus Protopalythoa rød
Zoanthus
Grøn Zoa
Lyserød Zoa
Grøn med pink i midten Zoa
Blå/lilla skiver
Brun/hvid skiver
Kenya Træ

Fisk:

2x Amphiprion ocellaris (alm klovnfisk)
1x Paracanthurus hepatus (palet kirurg)
1x Zebrasoma flavescens (gul Kirurg)
1x Halichoeres melanurus
1x Salarias fasciatus ( Hugo)
1x Ecsenius bicolor
1x Amblygobius decussatus
5x Chromis viridis
1x Eremitkrebs med blå/sorte ben
2x Tuxeo søpindsvin
1x sandsøstjerne
samt en masse små slange søstjerne og diverse små snegle

Vedligeholdelse:

Jeg skifter ca. hver weekend dag ca. 45 L vand.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af den_ søn 27. sep 2015 10:16, rettet i alt 11 gange.


Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 25. okt 2010 22:07
13
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Re: 393 L toogførehundre reef

Indlæg af Kewin »

Flot arbejde, det ser jo næsten sprit nyt ud!
Bliver spændende!


/Kewin - 160L
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 393 L toogførehundre reef

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt Dennis!

Glæder jeg mig til at følge, god fornøjelse og tillykke med den "lille" nye.

Charlie


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundre reef

Indlæg af den_ »

Jeg takker mange gange

I få lige et par billeder mere
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundre reef

Indlæg af PoulD »

Det koster lidt arbejde, men så bliver det jo som nyt.

Jeg er altså hamrende ligeglad med stavefejl, Dennis (der er da vist heller ikke mange), men jeg kan ikke styre min nysgerrighed omkring overskriften. Jeg kan ikke få den til at gi' mening. Er det noget med en togfører og hunde? Eller 2 og førerhunde? Aarrghh :hehe:


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: 393 L toogførehundre reef

Indlæg af Wiinberg »

PoulD skrev:Det koster lidt arbejde, men så bliver det jo som nyt.

Jeg er altså hamrende ligeglad med stavefejl, Dennis (der er da vist heller ikke mange), men jeg kan ikke styre min nysgerrighed omkring overskriften. Jeg kan ikke få den til at gi' mening. Er det noget med en togfører og hunde? Eller 2 og førerhunde? Aarrghh :hehe:
Mon ikke det er Slagelses postummer ;)


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundre reef

Indlæg af PoulD »

Wiinberg skrev:
PoulD skrev:Det koster lidt arbejde, men så bliver det jo som nyt.

Jeg er altså hamrende ligeglad med stavefejl, Dennis (der er da vist heller ikke mange), men jeg kan ikke styre min nysgerrighed omkring overskriften. Jeg kan ikke få den til at gi' mening. Er det noget med en togfører og hunde? Eller 2 og førerhunde? Aarrghh :hehe:
Mon ikke det er Slagelses postummer ;)
Jo selvfølgelig. Havde slet ikke tankerne i de baner


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundre reef

Indlæg af den_ »

Wiinberg skrev:
PoulD skrev:Det koster lidt arbejde, men så bliver det jo som nyt.

Jeg er altså hamrende ligeglad med stavefejl, Dennis (der er da vist heller ikke mange), men jeg kan ikke styre min nysgerrighed omkring overskriften. Jeg kan ikke få den til at gi' mening. Er det noget med en togfører og hunde? Eller 2 og førerhunde? Aarrghh :hehe:
Mon ikke det er Slagelses postummer ;)
:clap:


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af den_ »

Så kom jeg sku lige til at bestille en ati- jebao 3000 dc returpumpe 550 kr. Det var sku en fin pris


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af den_ »

Ja sså kommer der lige en lille update på projektet.
Igår komme der en lille pakke fra tyskland med den nye returpumpe, altid lækret med nyt legetøj :-):-)
Der udover ville jeg gerne have stilleskruer under skabet så jeg indstille højden så det kommer i vatter samt at man kan tørre op inde under hvis man nu skulle spilde lidt vand, men det var ikke bare lige til at finde nogle beslag hvor der var opgivet hvor mange kg de kunne klare, stilleskruerne var ikke noget problem, de blevet købt hos Porsa 6 stk til 37 kr. Da jeg ikke kunne finde nogle beslag måtte jeg jo bare lave nogle selv, så jeg smuttede forbi smedeværkstedet på jobbet for at se om de havde noget liggende der kunne bruges og vi fand da også noget men det viste så at være hardox stål, så vi måtte bestille noget hjem, det blev gjord og dagen efter ringede de og sagde de låg klar til mig, det blev til 3 stål plader på 10x80x540 hvor der blev drejet 2 gevinde huller i hver.

Sumpen er også ved at være færdig skal bare efter fuge en af skillerums væggene, så imorgen står den på prøve samling at rørførringen og hvis muligt få flyttet det gamle til side så jeg kan få sat det nye op hvor det skal stå.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af Nicklossi »

Fedt med den nye pumpe. Kan den justeres på controlleren?

Skal du ikke have en plade under, nu du skal have stilskruer under? Med mindre du har beton gulv ell. der hvor det skal stå :)


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af den_ »

Pumpen kan justeres via controlleren.
Jeg har lamelparket gulv som ligger oven på en isolationsplade som så ligger på beton fundamentet, så havde ikke regnet med at der skal en plade på gulvet


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af den_ »

Så r akvariet komme op og nu er indholdet flyttet over i, men syntes at toppen til akaviet var for høj så der skal skæres noget af i højden derfor er der ikke kommet mere lys over endnu, men regner med at lave nogle midlertidigt holder til de 2x39w t5 rør
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af trine... »

Syns din stensætning er blevet kanon fed!


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af den_ »

trine... skrev:Syns din stensætning er blevet kanon fed!
Jeg takker mange gange


Brugeravatar
Ghozt
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 75
Tilmeldt: fre 30. maj 2014 01:43
9
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2014

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af Ghozt »

fedt projekt.. :D det er rigtigt flot lavet dennis..
glæder mig til af følge det :)

må jeg spørge om hvad slags maling du har brugt til din blå baggrund??


Det behøver ikke være dyrt, for at være godt :-)
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af den_ »

Ghozt skrev:fedt projekt.. :D det er rigtigt flot lavet dennis..
glæder mig til af følge det :)

må jeg spørge om hvad slags maling du har brugt til din blå baggrund??
Tak skal du have
Malingen er spraymaling købt hos bechmann 25 kr pr dåse og mener at farvekoden er 5010


Brugeravatar
Ghozt
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 75
Tilmeldt: fre 30. maj 2014 01:43
9
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2014

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af Ghozt »

Super tak. :D


Det behøver ikke være dyrt, for at være godt :-)
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef

Indlæg af den_ »

Lige en lille status opdate på den nye balje efter et lille måned.

Desværre lavede jeg en lille bomberet, da jeg skulle rykke det gamle akvarie til side for at få plads til det nye måtte jeg tømme godt halven af vande af, hvilke betyd at jeg måtte afmontere alle koraler der ville blive blottet for vandet mens jeg skubbede akvariet tilside og jeg var jo ikke sikker på hvor lang tid de ville være over vand valgte jeg at afmontere dem og opbevare dem i et 54 liters akvarie jeg havde, med varme, lys og cirkulation så alt var fint, men men da vi skulle til Hovedstaden til fest og skulle overnatte glemte jeg alt om at det nok var en god ide at flytte osmolatoren over på, hvilke betyd at da vi kom hjem dagen efter og jeg kiggede til dem kunne jeg se at der var flere at sps'erne der ligesom boblede op, fuck fuck igang med at måle vandet for alt og da jeg nåede til saltindholdet!!!! 1.033 F... !!!! :crybaby:
Desværre betyd det at der ryg nogle sps'er i svinget :crybaby: :wc:
Indtil videre har jeg mistet en , millepora, 3 acropora sp, som jeg ikke kende det præcise navn på og en Bali slimer, men vi ved jo at der godt kan gå tid før det ses, samt at der er stadigvæk nogle der har skader efter tanketorsken!!

Men ellers syntes jeg det forløber fint, jeg holder lidt øje med værdierne og justere har måtte justere lidt på tilføjelsen af ca, mg og kh..

Da jeg fik solgt det gamle akvarie købte han også mine 2x39 watt T5 (ved godt det stadigvæk ikke var nok lys) så pt er der kun min maxspect 160w til at levere lyset så den arbejder lidt ekstra. så der skal laves noget mere lys og da jeg godt kunne lide combo'en at led og t5, vil jeg smide nogle 54 w over og vil starte med 2 af dem og se hvordan det ser ud eller må der nogle flere over.

der skal nok komme nogle billeder snart


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af den_ »

første indløb opdateret med den forløblige teknik liste og levende..
Skummer står til udskiftning som vil ske inden for en måneds tid, der er indkøbt t5 ballaster til 2x54w rør der skal jeg lige finde ud af om jeg vil benytte den lampekasse som fulgte med og hvis jeg skal, så skal den lige kortes ned da den er meget høj ellers bliver der lavet en lampekasse som hænger fælles for begge er at maspceten skal i midten og et rør på hver side så må vi se om der evt. skal et mere over.
Der er også indkøbt 3 forskellige rør så der kan testes lidt (akvariebutikken i Vallensbæk har oprydning i sine lysstofrør sælge dem for 50 kr.) så fik købt et reef blue, reek white 15k og et atinc.

koral siden er der desværre lidt efter chok mit lille forflytnings stund med at glemme at sætte osmolatoren over på det lille akvarie på 54l som sps'erne var i under flytningen og 2 dage til kbh betyd at salt indholdes steg meget øvøvøv.

så der skal snart indkøbes nye
lige et par billeder
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Symbiose
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 14
Tilmeldt: tors 16. okt 2014 23:46
9
Postnummer: 3400 Hillerød
Saltvand siden?: 2014

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af Symbiose »

super fed aqua-scape :)

Dejligt at se noget luft omkring opsætningerne så det ikke er hele akvariet der plastret til med sten. Det bliver spændende at se dine koraler udfolde sig :)


mvh

Kristian
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af MoG »

Hej Dennis !

Ser godt ud , og ganske "luftigt"! :GO

Er det tid til lidt friske billeder? :biggrin:


Morten
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af den_ »

MoG skrev:Hej Dennis !

Ser godt ud , og ganske "luftigt"! :GO

Er det tid til lidt friske billeder? :biggrin:
jeg takker. :W

det kunne da godt være der skulle lidt nye billeder op, men kæmper lidt med det brune sand der også har lidt at det kedelige lilla farve nogle steder.
så jeg tror det bliver suget op i løbet af ugen også skal det have en ordenlig vaske tur eller så skal der købes noget nyt som er noget finere i det


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af den_ »

En lille Update

Da indretnings chef'en ikke syntes det pyntede med fragmenter i display tanken, ja så måtte der jo findes andre vej, så sumpen måtte inddrages og lidt lys bygget.

Lidt om bygge spec.

2 x 60 cm hvid tagrende s10 ( anden farve kan også bruges)
4 x endegavle
1 x hagen glo 2 x24 watt
2 x ati bluespecial

Til tænd og sluk bruges en ny indkøbt wiwo som styres via mobilen. Super nemt også fylder den heller ikke så meget.
Til at starte med komme den til at dele indstiller med T5 rørene over displayet baljen indtil der kommer
en wiwo mere med posten
Tænd 10:15
Sluk 17:30

koral siden er der også komme lidt nyt ind siden sidst og de gamle koraler skyder godt der ud af :K
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af den_ »

Så kommer der lige et par billede af lyset over fragtanken samt et par ekstra
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af den_ »

Har lige fundet kameraet frem og tage lidt billeder
håber i syntes om det.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af den_ fre 29. maj 2015 10:38, rettet i alt 2 gange.


Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1491
Tilmeldt: man 6. jan 2014 13:27
10
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af Wiinberg »

Det ser flot ud :GO


Nicklossi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1275
Tilmeldt: ons 8. jan 2014 22:13
10
Postnummer: 5900 Rudkøbing
Saltvand siden?: 2014

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af Nicklossi »

Hvad er det for en grøn koral med noget der ligner pels? :P

Da jeg så det der med tagrenderne, troede jeg du ville bruge dem til at have fragmenter i, haha :D


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af den_ »

Nicklossi skrev:Hvad er det for en grøn koral med noget der ligner pels? :P

Da jeg så det der med tagrenderne, troede jeg du ville bruge dem til at have fragmenter i, haha :D

den med den grønne pels må jeg sige svare skyldig, har ikke kunne finde ud af hvad det er troede selv det var en acorapora af en art men har også fået bud på af det er en Anacropora af en art.
Har også haft den oppe på reefcentral men der er ikke lige kommet er bud som ligner den præcist, godt nok var det da den var lille så måske maan skal prøve igen


Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: 393 L toogførehundred reef Update 22/11

Indlæg af den_ »

Wiinberg skrev:Det ser flot ud :GO
jeg takker mange gange


Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"