Hvam skrev:
pederrevnørd skrev:hellfish skrev:Har de skiftet til grøn så eller hvordan? Hører altid de gule skulle være meget svære !!
Se på denne her, den var ægte gul da jeg købte den - den er nu gul/grøn - men den smukke gule farve jeg elskede er væk

til gengæld vokser den som om den fik penge for det
image.jpg
TOSTRA skrev:Fænomenalt!

Tak Tobias
Mvh
Peder
Er det ikke noget med iron/ jern er i den høje ende når en gul acro bliver grønlig? man kan vist også se det på algerne blomster op, men det ser det jo ikke ud til at du har! personligt syntes jeg også mine kan blive lidt grønne når jeg tilsætter jod! men det har jeg ingen belæg for. jeg smider lige et link op på en artikel fra zeoforumhulumhejfis om anco misfarvning, måske kan du bruge den til noget
http://www.zeovit.com/forums/showthread ... post139909" onclick="window.open(this.href);return false;.
Hejsa Hvam,
Helt enig - jern er med til at gøre koraller mere grønne. Men lige omkring gule Acropora, tror jeg der er mange faktorer der spiller ind.
Da jeg besøgte fangsstationer i Djakarta, sagde de at korallerne var smukkest omkring august hvert år, så selv i naturen skifter de farve. Så selv i den periode de helt sarte gule og lyserøde. Købte dem, og de holdt ikke den vidunderlige sarte farve i min balje - omend de gror og stortrives.
Har ikke læst dit link endnu, men vil gøre det senere
palamo123 skrev:Glædeligt at se dine muslinger stadig trives......
God weekend.
I lige måde, og tak - jep der ser stadig glade ud. Lidt rart, Cook islands muslinger havde et lidt broget ry...
Nicklossi skrev:Kom til at tænke over en ting.
Har aldrig set en annonce fra dig, så hvad gør du når dine koraller bliver for store, og ikke kan være der mere?
Sælger du ud af dem, eller hvad gør du?
Du har måske ikke oplevet det endnu?

Haha,
Jo, jeg tynder ofte ud i diverse Acropora staghorns og Montipora, og de gives gratis til venner.
Jeg ønsker ikke at tage penge for frags, og ej heller at have et "rend" af folk på adressen - håber jeg er ok.
Men du skal ikke være ked af det, dem som vokser hurtigst, er dem alle har - sjældent de blå og lyserøde
Mvh
Peder