glasroser i overløb
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4270 Høng
- Saltvand siden?: 2014
glasroser i overløb
Hvordan får jeg ram på dem. Jeg kan ikke få min hånd derned, så lidt svært at sprøjte dem. Det er et hjørne overløb så ikke for meget plads men glasroserne trives . Der er 3 rør ned der så nul plads.
Nogen der kan gi mig et fif. Kan ikke lukke min filfisk der i den vil stryge i rør. ????
Nogen der kan gi mig et fif. Kan ikke lukke min filfisk der i den vil stryge i rør. ????
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2012
Re: glasroser i overløb
kan du evt tømme overløbet helt, og tørlægge det?
eller måske fylde det med syre?
jeg brainstormer bare her, har ikke helt tænkt idéerne 100% igennem
eller måske fylde det med syre?
jeg brainstormer bare her, har ikke helt tænkt idéerne 100% igennem

-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4270 Høng
Havde overvejet det men er lidt usikker på lige det
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Tøm det og lad dem tørre ud. Sæt eventuelt en luftpumpe med luftsten i træ til akvariet for at sikre o2 indhold, er mit umiddelbare bud.
Eller Kan du fjerne rørene og eventuelt komme til at sprøjte dem, den at tømme overløbet? (på mit overløb er rørene ikke sat fast i gennemføringen)
Eller Kan du fjerne rørene og eventuelt komme til at sprøjte dem, den at tømme overløbet? (på mit overløb er rørene ikke sat fast i gennemføringen)
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
- niels228
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3450 Allerød
hvad med at slukke for returpumpe. Lad overløbet løbe tørt, sæt prop i retur slangen i sumpen. Fyld overløbet op med 60-70 grader varmt vand. Lad det stå i 10 min til at har kølet af, pil proppen ud og start retur pumpe op igen. Glasroserne tåler nok ikke den varme behandling. Fordele: det ændre ikke din temp væsenligt og du bruger ingen kemi til at myrde dem. Ulemper: ingen så vidt jeg kan se.
Akvarier skal vejes i ton.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Det ville jeg så ikke turde. Er ikke sikker på glasset kan tåle en pludselig temperaturstigning i den størrelse.. Det kan selvfølgelig godt være at det ikke er noget problem....niels228 skrev:hvad med at slukke for returpumpe. Lad overløbet løbe tørt, sæt prop i retur slangen i sumpen. Fyld overløbet op med 60-70 grader varmt vand. Lad det stå i 10 min til at har kølet af, pil proppen ud og start retur pumpe op igen. Glasroserne tåler nok ikke den varme behandling. Fordele: det ændre ikke din temp væsenligt og du bruger ingen kemi til at myr
de dem. Ulemper: ingen så vidt jeg kan se.
Jeg har lige netop gjort dette. 1 stk wurdemanni reje og væk var deKewin skrev:Hvad med at smide en Wurdemani reje derned?

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Samme her. De napper dem fint. Det må bare ikke være TR rejer. De har sandsynligvis ikke set en glasrose før.Jesper ØH skrev:Jeg har lige netop gjort dette. 1 stk wurdemanni reje og væk var deKewin skrev:Hvad med at smide en Wurdemani reje derned?
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Ups. Havde jeg glemt : ) Har også prøvet det, de stod bare og ventede på foder ved fodring GGcrazy seahorse skrev:Samme her. De napper dem fint. Det må bare ikke være TR rejer. De har sandsynligvis ikke set en glasrose før.Jesper ØH skrev:Jeg har lige netop gjort dette. 1 stk wurdemanni reje og væk var deKewin skrev:Hvad med at smide en Wurdemani reje derned?
Erik
- niels228
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3450 Allerød
Det ville jeg så ikke turde. Er ikke sikker på glasset kan tåle en pludselig temperaturstigning i den størrelse.. Det kan selvfølgelig godt være at det ikke er noget problem....[/quoteRyom skrev:niels228 skrev:hvad med at slukke for returpumpe. Lad overløbet løbe tørt, sæt prop i retur slangen i sumpen. Fyld overløbet op med 60-70 grader varmt vand. Lad det stå i 10 min til at har kølet af, pil proppen ud og start retur pumpe op igen. Glasroserne tåler nok ikke den varme behandling. Fordele: det ændre ikke din temp væsenligt og du bruger ingen kemi til at myr
de dem. Ulemper: ingen så vidt jeg kan se.
Dit akvarium vand er 26 grader og jeg vil hælde 65 grader vamt vand i overløbet. Det er en forskel på 40 grader knap og nap. Det vil ikke spænge noget glas.
Akvarier skal vejes i ton.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5854 Gislev
- Saltvand siden?: 2013
Har også haft problemer i overløbet.
Jeg stoppede returen, når vandet nåede under røret så kom jeg aiptasia-x i.
Så brugte jeg tiden til at rense retur og skummer.
Når jeg var færdig med det så startede jeg systemet op igen, og så sat det 3-4 stk tilbage i toppen af overløbet som jeg kunde nå manuelt.
De 6-7 stk som var i sumpen gik også til.
Så jubii her fra
Jeg stoppede returen, når vandet nåede under røret så kom jeg aiptasia-x i.
Så brugte jeg tiden til at rense retur og skummer.
Når jeg var færdig med det så startede jeg systemet op igen, og så sat det 3-4 stk tilbage i toppen af overløbet som jeg kunde nå manuelt.
De 6-7 stk som var i sumpen gik også til.
Så jubii her fra