Endelig...

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Tja, der kom en polypkoral, med lidt tang & svampe, 2 stk. dannebrorejer, en kirug lineatus, 3 rørorme, 1 flaske koral føde, ka' ikke huske hvad det hedder - og han får fisk mm. igen i nat, men jeg får ikke tid til at køre til Århus før weekenden eller næste uge ... men så spare jeg jo de penge.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
21
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Jeg er fuldstændig enig med Niels i, at en pincetfisk (Chelmon rostratus) er en problemfisk. At nogle er heldige med at få dem til at tage granulat eller andet form før tørfoder må siges at være rene undtagelser og meget langt fra, at de gør det hver gang. Jeg har nok skrevet det 100 gange før, men det bør understreges igen og igen: Pincetfisk er ikke begynderfisk. Selv os mere erfarne akvarister kan have besvær med at holde den i live i årevis. Jeg har lige akkurat mistet min egen efter knap et år i mit akvarie. Her var fodringen også den store udfordring. Problemet bestod primært af konkurrence fra de andre fisk, hvoraf de fleste af dem når at æde 3-4 gange så meget foder på samme tid som pincetfisken. Den klarede sig dog me skindet på næsen indtil jeg var skulle på ferie i små to uger. Da jeg kom hjem var den synligt afmagret og det var ikke muligt at fede den op. Til sidst mistede den helt appetitten inden den bukkede under.

Jeg forstår godt, hvorfor man lader sig friste af fisken, for den er super flot og i sig selv en inspiration for mange til at hoppe ud i saltvandshobbyen. Den er indbegrebet af en koralrevsfisk og samtidig meget almindelig i handelen og rimelig økonomisk attraktiv. Men jeg vil æde min hat på, at dens overlevelsesrate er en brøkdel af f.eks. den gule kirurgfisks (Zebrasoma flavescens).
Senest rettet af nyberg ons 22. nov 2006 22:00, rettet i alt 1 gang.
Kirurgfisk
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Valby

Indlæg af Kirurgfisk »

Undskyld, men Zebrasoma Flavescens er nu " den gule kirurg " :)
Men hvordan er chancerne for at holde den gule pincetfisk egentlig :?:
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
21
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Kirurgfisk skrev:Undskyld, men Zebrasoma Flavescens er nu " den gule kirurg " :)
Men hvordan er chancerne for at holde den gule pincetfisk egentlig :?:
Ups, ja det har du ret i :oops: Jeg retter lige ;)
Gost, at jeg fik det latinske navn med, så fejlen blev opdaget.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"