Red sea max 250 hjælp til nybegynder .
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4300 Holbæk
- Saltvand siden?: 2014
Re: Red sea max 250 hjælp til nybegynder .
Siden virker ikke
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
Kan ikke komme ind på siden
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Nej den er også nede her - men du burde kunne få det for 400-500 kr
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
Okay tror jeg fandt et på en akvariet side til 600 prøver og finde linket når jeg kommer hjem
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Køb fra nyt - så ved du præcis hvor mange liter der har været igennem og hvornår det er på tide at skifte patroner
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kan godt være at et brugt osmoseanlæg er lidt billigere end et nyt, men det kan være spildte penge og eller hurtigt blive meget dyrere.
Filterne skal skiftes ca ½ år. Og et anlæg i den størrelse du har behov for koster ikke alverden.
Filterne skal skiftes ca ½ år. Og et anlæg i den størrelse du har behov for koster ikke alverden.
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3200 Helsinge
- Saltvand siden?: 2013
Hvis du kan komme til nordsjælland har jeg et omoseanlæg mars med silikat ca 1 år gammelt du kan få for en 6pack tuborg 

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
så når jeg har mit osmose anlæg og alt det andet er klar ? så kan jeg komme mine ds og ls i ? ikke
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Rent postevand er oppe igen
Og yes - lav din aquascaping med døde sten (husk de skal være rene - jo mindre lort man kommer i jo bedre - og det er nemmere uden vand i) - fuld op med osmostevand (hvis du kan blandet med saltet allerede endnu bedre - ellers laver du en blanding af salt og vand i et par spande som er stærkere end det den skal være = 1.026 og så blander stille og roligt i indtil vandet i akvariet er 1.026) - og så de levende sten i - og så sand med cirkulations pumperne slukket. Husk at temperaturen skal være nogen lunde på plads
Og yes - lav din aquascaping med døde sten (husk de skal være rene - jo mindre lort man kommer i jo bedre - og det er nemmere uden vand i) - fuld op med osmostevand (hvis du kan blandet med saltet allerede endnu bedre - ellers laver du en blanding af salt og vand i et par spande som er stærkere end det den skal være = 1.026 og så blander stille og roligt i indtil vandet i akvariet er 1.026) - og så de levende sten i - og så sand med cirkulations pumperne slukket. Husk at temperaturen skal være nogen lunde på plads
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
okay bingo jeg tror jeg er ved og have fattet en del
selvom det meget input på engang , pisse fedt i gider hjælpe mig selvom jeg spørg og spørg .
har forresten fået en del biobolde med ? er det noget jeg skal bruge til noget .

har forresten fået en del biobolde med ? er det noget jeg skal bruge til noget .
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jeg kørte aldrig med biobolde eller keramitrør eller noget - i min optik var det bare endnu et sted der kunne samles snavs som blev til dårlig næring vi ikke vil have
Det eneste der kom i mine kamre var aktiv kul (fjerner giftstoffer og gul farve fra vandet - det du sendte mig fra Crown eller lign. ) og så en sok med skyllet ROWA for at holde styr på PO4 når akvariet kom igang og der kom fiskebelastning på.
Husk det er 1000 gange nemmere at komme næring I vandet end det er at hive det ud igen
- derfor osmosevand og rene sten og alt det der 
Husk IKKE for meget sand i - det bliver en næringsbombe - og det er smart at slukke pumperne og lade sandet pakke sig inden (giv det et par dage) man tænder dem igen så det hele ikke flyver rundt
Det eneste der kom i mine kamre var aktiv kul (fjerner giftstoffer og gul farve fra vandet - det du sendte mig fra Crown eller lign. ) og så en sok med skyllet ROWA for at holde styr på PO4 når akvariet kom igang og der kom fiskebelastning på.
Husk det er 1000 gange nemmere at komme næring I vandet end det er at hive det ud igen

Husk IKKE for meget sand i - det bliver en næringsbombe - og det er smart at slukke pumperne og lade sandet pakke sig inden (giv det et par dage) man tænder dem igen så det hele ikke flyver rundt

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Rowa behøver du ikke endnu
Osmose anlæg kan du få hos rent postevand
Døde sten kan du få hos deepocean.dk - der købte jeg - smed dem under bruseren og gav dem en god tur med en opvaskebørste - så var de gode
Levende sten ville jeg købe et par kilo hos en privat - der er oftest mest liv i - når du skal transportere dem og har tænkte dig at smide dem direkte i akvariet når du kommer hjem er et par våde viskestykker godt nok over på turen hjem (de skal selvfølgeligt være våre i saltvand) - hvis du skal have dem liggende i noget tid skal de behandles som var de i et rigtigt akvarie (salt og temp korrekt - lys ligemeget)
Du skal også have noget til at måle dine værdier med:
Start med:
Nitrit
Nitrat
PH
Køb fra Salifert - Decocean har dem
PO4 - Jeg har altid været glad for en digital Hanna - der er en til salg her hvis jeg husker det
Du har sikkert fået RSM saltmåler med - den er ikke noget værd
Køb et refraktomer - det er pengene værd
Når du er færdig med indkøring og tænker koraller
Magnesium
KH
calcium
Her er Salifert også helt fine
det lyder dyrt - det er det også nogen gange - men det er det værd og dette er en dyr hobby - men meget fåes brugt
Osmose anlæg kan du få hos rent postevand
Døde sten kan du få hos deepocean.dk - der købte jeg - smed dem under bruseren og gav dem en god tur med en opvaskebørste - så var de gode
Levende sten ville jeg købe et par kilo hos en privat - der er oftest mest liv i - når du skal transportere dem og har tænkte dig at smide dem direkte i akvariet når du kommer hjem er et par våde viskestykker godt nok over på turen hjem (de skal selvfølgeligt være våre i saltvand) - hvis du skal have dem liggende i noget tid skal de behandles som var de i et rigtigt akvarie (salt og temp korrekt - lys ligemeget)
Du skal også have noget til at måle dine værdier med:
Start med:
Nitrit
Nitrat
PH
Køb fra Salifert - Decocean har dem
PO4 - Jeg har altid været glad for en digital Hanna - der er en til salg her hvis jeg husker det
Du har sikkert fået RSM saltmåler med - den er ikke noget værd
Køb et refraktomer - det er pengene værd
Når du er færdig med indkøring og tænker koraller
Magnesium
KH
calcium
Her er Salifert også helt fine
det lyder dyrt - det er det også nogen gange - men det er det værd og dette er en dyr hobby - men meget fåes brugt
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
kan også bare køre ind til http://www.decocean.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; og få alle de ting lige udover osmosen . så kan jeg lige få en sludder for en sladder med dem
det nok ikke en dum ide .

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Mægtig ide
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
Silikatfilter kan jeg ikke umidbart finde hos http://rent-postevand.dk/" onclick="window.open(this.href);return false; ??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Der er da en rubrik der hedder silicat/ harpiks
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
kan være det mig der misforstår det lidt .. er det dette ? http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=671" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er selve harpiksen
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=697" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=671" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=301" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er du kørende
http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=671" onclick="window.open(this.href);return false;
http://rent-postevand.dk/shop/index.php ... uct_id=301" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er du kørende
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
så det bestilt hjem 

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Super - har du husket en adaptor til bruseren? Eller hvor den nu skal sidde?dennisbrons skrev:så det bestilt hjem
Når du pakker dit silikat medie ned i filter huset så sørg for at pakke det så hårdt som du overhoved kan
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
hey BINGO !
nej det har jeg ikke husket men tænker jeg kan finde noget i et byggemarket der passer .okay
så hårdt som muligt Tjek 

nej det har jeg ikke husket men tænker jeg kan finde noget i et byggemarket der passer .okay

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hva så? Kører det?
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hvor meget harpiks skal du bruge??
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
carsten et halvt kg .. men han har heller ikke sendt mit osmose anlæg
det ret surt

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
så kom det hjem
er der ikke en venlig sjæl . der har et billede eller et ordenlig link til hvordan det sættes korrekt sammen 

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 10
okay anlæget køre men ved ikke hvor harpiks filteret skal sættes på og er ikke sikker på hvordan det skal i . der ligger nogle filter puder ? formoder en i bunden harpiks og så en i top ?
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5230 Odense M
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fyn, Odense
Hvis du har købt det inde fra Rent-postevand.dk - hvorfor så ikke bruges alle hans fine videoer som forklarer hvad du efterspørger ? Det er langt nemmere end sådan en gang tekst, jeg brugte dem selv dengang jeg modtog mit 
http://rent-postevand.dk/intro-video-3t ... nleg.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://rent-postevand.dk/intro-video-3t ... nleg.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;