"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Zeovit? Hvordan?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
michael26
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1688
Tilmeldt: fre 11. aug 2006 15:41
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: amager

Zeovit? Hvordan?

Indlæg af michael26 »

Er det svært?
Hvad skal man købe til et akvarie på 180.l

Nogen hjælp her.
palsmark
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 327
Tilmeldt: man 22. nov 2010 14:43
13
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2010

Re: Zeovit? Hvordan?

Indlæg af palsmark »

Hej Michael.

Der er et forum for Zeovit, men et dansk del af forummet også:http://www.zeovit.com/forums/

God læse lyst :GO
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Zeovit? Hvordan?

Indlæg af crazy seahorse »

michael26 skrev:Er det svært?
Hvad skal man købe til et akvarie på 180.l

Nogen hjælp her.
For nogle år siden var der flere som kørte efter Zeovit systemet, men det er vist gået i sig selv igen.
Men, det kunne da være spændende om du ville gå igang med det.
Jeg vil da følge det med interesse.

Jeg downloadede en vejledning fra KZ´s hjemmeside, så vidt jeg husker var den ret informativ. Prøv at kigge på den.
Du kan finde den her: http://www.korallen-zucht.de/en/home/" onclick="window.open(this.href);return false; Du skal bare have fat i deres Zeovit guide.
Systemet er vist blevet lettere nu, som jeg forstår det. Da jeg undersøgte det, var der alt for meget man skulle gøre manuelt hver dag, til at det var noget for mig.
Jeg havde det oppe at vende, med en biolog jeg kender og han frarådede det. Men det var med henvisning til min lidt anarkistisk tilgang til regler og faste skemaer.
Er man god til at følge et koncept slavisk (det er jo tysk, ordnung muss sein), så tror jeg godt man kan få noget spændende ud af det.
Havde Moente ikke en Zeovit reaktor til salg? (den er måske solgt?)

Erik

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3306
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:10
19
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Re: Zeovit? Hvordan?

Indlæg af hellfish »

Jeg har et par zovit reaktorer liggende, både kz egne orange High end version ! Og en billigere en hvis du er interesseret :)
Senest rettet af hellfish lør 12. jul 2014 20:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Zeovit? Hvordan?

Indlæg af nbd »

Zeovit er fint til at fjerne ammonium (NH4+). Jeg bruger det fortsat sammen med Rowaphos. Jeg har aldrig kunnet måle nitrat og fosfat i mit akvarium :-)

Noget andet er om det er hensigtsmæssigt at bruge hele Zeo-repetoiret. Jeg bruger ikke selv deres tilsætninger, det er for dyrt!

I min zeo-reaktor har jeg, ud over zeolitter, en netpose med aktivt kul, en pose med Rowaphos og en pose med biopellets. Alle poser har godt af en daglig rystetur, ligesom zeolitterne.
Brugeravatar
Moente
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2684
Tilmeldt: tirs 15. sep 2009 16:59
14
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Zeovit? Hvordan?

Indlæg af Moente »

Det kræver lidt gennemgående læsning forud for påbegyndelsen, men ellers er det ret ligetil. Jeg kørte selv med det i en periode med fin succes. Droppede det dog, da jeg stoppede med koraller.

Jeg har reaktor og diverse væsker stående, du kan starte ud på, hvis du vælger at prøve det ad.
Mvh Tobias
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"