Så er jeg stødt ind i min første rigtige udfordring med dette akvarium.
Mine flotte gule polypper så lidt triste ud den ene dag så jeg begyndte at holde øje med dem. (Det er det eneste der ser trist ud)
Efter et par dage begyndte enkelt polypper nærmest at gå i opløsning midt i kolonien og jeg kunne ikke forstå hvorfor. Efter lidt søgning fandt jeg ud af at det kunne være snegle der spiste dem og da jeg netop har tilføjet en ny koral kunne det sagtens være grunden.
Så jeg gav stenen med polypperne, et ferskvandsdyp, men uden tilsyneladende at få ramt på nogen snegle. (Kan ikke umiddelbart se nogen).
Lagde mærke til at en svamp havde vokset sig under polypperne som en måtte og tænkte at den muligvis kunne genere dem, så jeg fjernede svampen med en pincet.
Nu, to dage efter, er der ikke sket den store forbedring så jeg tænker om jeg bare skal give stenen ro og tid. Er der eventuelt nogle af jer andre der har et bud eller måske endda et godt råd?
Billederne herunder er fra idag.
In other news!
Korallen jeg tilføjede er en Frogspawn Euphyllia som har fået en central plads i akvariet:
Samtidig med korallen fik jeg købt mig en helt lille Palet Kirurg på cirka 2,5cm i længden. Den får lov at være hos mig et stykke tid indtil den bliver for stor og må videre til en større balje. Jeg har selvfølgelig overvejet om det er den der har irriteret Polypperne, men den har ikke vist interesse foran mig.
Tilgengæld har den fået en fantastisk velkomst af mine to klovnfisk. Den svømmer nærmest i stime med dem og når klovnene begge ligger i deres bolig, går paletten med ned og ligger sig på samme måde - virkelig underholdende.

- Størrelse i forhold til klovnen