Flytning af overløb
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Flytning af overløb
Hej.
Jeg har et akvarie på 120L, jeg har valgt at lave overløb i det ene hjørne, men har lidt fortrudt det, pga hvor meget plads det tager.
Der er pt 3 gennemføringer, men vil gerne istedet for have 2, så altså kun et nedløb. Jeg forestiller mig så at smide de 2 rør i midden, og bygge LS op af dem.
Spørgsmålet er så, kan det lade sig gøre at smide el glasplade ned på bunden, i hjørnet, hvor overløbet var, med en masse silikone, og få lukket det på en ordentlig tæt måde?
Eller skal jeg helt holde mig fra det?
Jeg har et akvarie på 120L, jeg har valgt at lave overløb i det ene hjørne, men har lidt fortrudt det, pga hvor meget plads det tager.
Der er pt 3 gennemføringer, men vil gerne istedet for have 2, så altså kun et nedløb. Jeg forestiller mig så at smide de 2 rør i midden, og bygge LS op af dem.
Spørgsmålet er så, kan det lade sig gøre at smide el glasplade ned på bunden, i hjørnet, hvor overløbet var, med en masse silikone, og få lukket det på en ordentlig tæt måde?
Eller skal jeg helt holde mig fra det?
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Flytning af overløb
Hvis du vil være helt sikker, så tager du da bare og limer et stykke glas på både overside og underside... Så skal det nok holde tæt!:-)
Morten
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Det har bare sådan en flot hvis kant rundt om, så hvis jeg limer det på under, så passer det ikke på bordet
Men hvis jeg giver det en ordentlig klat rundt, og presser klasset med tryk ned, kan det så ikke gå an?

Men hvis jeg giver det en ordentlig klat rundt, og presser klasset med tryk ned, kan det så ikke gå an?
- bhansen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2010
Hej,
Jeg har flere gange flyttet overløb og det har holdt fint med en masse silikone og en glasplade indvendigt. Sørg for at få godt med silikone rundt om hver hul.
Jeg har flere gange flyttet overløb og det har holdt fint med en masse silikone og en glasplade indvendigt. Sørg for at få godt med silikone rundt om hver hul.
Hilsen
Brian
Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
Brian
Nuværende akvarie: viewtopic.php?f=94&t=67527
Tidligere akvarie: viewtopic.php?f=94&t=48661
- petersoe
- Klovnfisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2011
Hej
Det er rigeligt at lime indvendigt. Sørg for at rengøre akvarie og glas med acetone og læg så en tyk pølse silicone om hvert hul. Derefter presser du glasset let ned, så siliconen flyder ud. Lad endelig være med at presse helt sammen, for så kan du altid få en hobbykniv ind under og skære siliconen op, hvis du fortryder senere. Det skal nok holde tæt, men du kan lige teste ved at fylde op med vand og lade stå et par timer. I princippet kan du hælde vand i med det samme, for silicone hærder lige så godt under vand som over og skal nok holde tæt, hvis blot limfladerne har været rene og tørre.
Mvh Peter
Det er rigeligt at lime indvendigt. Sørg for at rengøre akvarie og glas med acetone og læg så en tyk pølse silicone om hvert hul. Derefter presser du glasset let ned, så siliconen flyder ud. Lad endelig være med at presse helt sammen, for så kan du altid få en hobbykniv ind under og skære siliconen op, hvis du fortryder senere. Det skal nok holde tæt, men du kan lige teste ved at fylde op med vand og lade stå et par timer. I princippet kan du hælde vand i med det samme, for silicone hærder lige så godt under vand som over og skal nok holde tæt, hvis blot limfladerne har været rene og tørre.
Mvh Peter
Link til mit rev: viewtopic.php?f=92&t=52582
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Når du har limet glasset i. Så tag lige at lægge en fuge rundt om glasset, så du ikke før skåret fingrene senere
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Tak, det vil jeg gøre 

- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Undskyld til trådstarter- det her er off topic:Carsten skrev:Når du har limet glasset i. Så tag lige at lægge en fuge rundt om glasset, så du ikke før skåret fingrene senere
Carsten:Indlæg nr 30000- godt og flittigt gået gamle dreng

Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Hehe, godt set