Med fare for alvorlige hukommelsessvigt, og der af følgende fejl fortællinger, så kommer her lidt af det hele...
Efter flere år med først almen ferskvand, så cichlider og til sidst en tur i decocean, var jeg blevet fast bruger af nordicreefforum, og til dels reefers. Reefers var dog ret dødt, mens NRF var det danske site for denne hobby dengang. MIT problem med det site var tonen, den manglende plads til alle, og så skete der intet derinde. Med inspiration fra blandt andet reefcentral, installerede jeg et phpBB på mit personlige site, som vist nok hed coralreef.dk(mener jeg...).
Martin, en person fra Kbh som var programmør og NRF bruger hjalp mig i gang, lavede lidt af det første grafik, og få dage senere købte jeg dette domæne og gik live... Dette under navnet saltvandsforum.dk - For folk med saltvand i blodet !
Jeg vil i den forbindelse påpege at Martin var bruger nr 2 !!! Mange brugere er slettet med tiden, så måske det har gjort noget ?
Det blev derefter hurtigt et enten eller scenari, om man var til mor eller datter, men med tiden gik det jo som i alle ved. Selv var jeg ingeniørstuderende, med lidt for meget fritid, så der blev investeret ret mange timer i hobbyen. Blandt andet emner som månedens
akvarie, masser af konkurrencer, DIY tråde fra A til B og en hel del andre features gjorde det nok på sigt(IMO).
Vi er crashed mange gange, når jeg liiige ville opdatere og ikke tog nødvendige backups, vi har prøvet flere portal løsninger og meget andet, men grundstammen består.
Og den grundstamme, som vi lagde så mange kræfter i den gang, var en plads til alle under en sober tone. Her kunne man ikke lege anonym internet bruger og køre tråde af sporet. Så blev de låst, brugeren blev nogle gange endda fjernet(maks ~5 i min tid) og videre det gik. Jeg fornemmer, selv om jeg ikke kommer her længere, at det er samme stil i dag. Og det er fandme fedt - tak til alle for det !
I dag har jeg 3 børn, nye hobbyer(blandt andet en gammel bil), et liv som direktør(det tager også lige lidt tid

og ikke mindst er vi begyndt at rejse mere - noget som jeg altid var panisk over før med 1300 liter saltvand og 25 tekniske tilslutninger som åndedræt og hjerte !
Hullet fra 1300 liters tanken er stadig her i huset, og ingen tvivl om at der om 30-40 år kommer et
akvarie der igen - det er jo i blodet ! Men lige nu bliver det desværre ikke... Det skulle da lige være et fish only... NEJ
Hvad der ellers er sket ?
- Tja hvad med Jon fra Vanløse som faktisk byggede sine egne magnet pumper(med magnet som overfører gennem glasset), mange år før det kom fra USA, ja det skete i en DIY tråd her på siden !
- Så skulle folk have DSB... Så skulle det være barebottom... Så skulle det være refugie og algea turf Wheels.... Så skulle det være
balling.... Så skulle det være Zeo...
- Ja jeg kommer nok på mere...
Tak til alle brugere, sponsorer over tid og ikke mindst de mange hjælpere der har været undervejs !