Den har åbenbart fået smag for min nye flotte Gorgonie, eller viftekoral

Måske er det ved at være på tide at flytte hjemmefra

Personlig har jeg kun oplevet dette med hepatus.SørenF skrev:Sikke noget uorden. Bedst som man mente at kunne kloge sig med at kalde alle kirurger for reefsafe.
Den er vistnok også begyndt at genere en Tubinaria.
Gad vide om det ikke også gælder for flere andre kirurger også? De er jo temmelig altædende, mange af dem..
Hvilken art Peder?pederrevnørd skrev:Har oz haft Zebrasoma spec som ikke havde læst bogen(hvor der stod at de var reefsafe)
Ok, har bare aldrig hørt om at Zebrasoma arter har denne opførsel mod vores kære koraller. Men ja ikke alle læser hvordan de skal opføre sig.pederrevnørd skrev:Det var en Z. desjardini
Mvh
Peder
Heller ikke her, den flåede flere LPS fra hinanden, umiddelbart efter at den blev sat i baljen.Lord Mike skrev:Ok, har bare aldrig hørt om at Zebrasoma arter har denne opførsel mod vores kære koraller. Men ja ikke alle læser hvordan de skal opføre sig.pederrevnørd skrev:Det var en Z. desjardini
Mvh
Peder
Jep, 2 Trachyphyllia er der her røget på den konto, heraf en rigtig flot som jeg var ked af at miste. Så herhjemme er det også slut med de blå bæsterLord Mike skrev:Har også oplevet det flere gange med Paracanthurus hepatus derfor den aldrig igen kommer i mit akvarie...
Spændende! Men ja, det lyder da ikke utænkeligt.nielsk skrev:Det er også som om de lærer af andre grænse reefsafe fisk. Hvis man har dværgkejsere eller rigtigt kejsere som nipper i lps - som er paletterne hurtige til kaste sig over den uheldige koral.
de andre kiruger jeg nævner, nappede kun i mine montipora digi, ikke mine lps... paletterne spiser som sådan heller ikke korallen, de nippede bare til dem, så de aldrig pustede sig op.Carsten skrev:Jeg kan så ikke bekræfte StarF observationer. Har kun haft paletter som ikke kunne holde sig fra Trachyfylia. Alle andre kirurger har ikke haft interesse for LPS'er. Og som sådan spiste paletterne ikke af Trachyfyliaen, de nippede til den, der hvor den havde et grønt bånd. så jeg tror blot de troede at det var noget som kunne spises.
Well.....AndersGS skrev:Kan bekræfte at Paletten napper i Acans..
Prøv at indfang den og smid den i sump/karantæne og se dine acans dagen efterpederrevnørd skrev:Well.....AndersGS skrev:Kan bekræfte at Paletten napper i Acans..
Den sidste uge har jeg været bekymret for store orme og krabber - lige indtil jeg tænkte over denne tråd![]()
Enkelte Acans står perfekt den ene dag, for så at mangle 1-2 polypper dagen efter.
Et par Zoas er oz blevet "revet" istykker....
Min Palet er pænt stor efterhånden, men har IKKE set den bide i noget "ulovligt"
hvad ville i gøre ?
mener jeg advarede dig i din akvarie tråd, da jeg syntes det så ud som om dine acans ikke pustede sig rigtigt op mere.. Jeg vil tage den op, og jeg er også ret sikker på at inden for 3 uger så står dine acans FULDT oppustede konstant..pederrevnørd skrev:Med disse input, og hvad StarF tidligere har sagt, er der vel ingen anden udvej.
Det er så sjovt den nok enestefisk i baljen som min kone holder af..... Så fred i baljen, eller i huset..... Lol