Længde af PVC til rørførring

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Længde af PVC til rørførring

Indlæg af Michael_F »

Hej folkens,

Jeg er ved at så småt komme i gang med at lave rørførring til mit sump-projekt. Men hvordan finder jeg lige ud af, hvor langt ned i overløbet rørene skal gå? Jeg har et RSM250, der er jo intern overløb (den indbyggede sump).
Jeg vil lave denne form for rørførring http://www.aquariumlife.net/projects/di ... ow/120.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Men hvordan ved jeg, hvor lange de blå og gule dele af rørførringen skal være? Jeg kan have i alt 70L vand i min sump. Sumpen er lavet, så vandstanden er så høj, at der er 45L vand i sumpen ved normal drift, hvilket vil sige, at der er 25L til overs ved evt pumpestop. Dvs at røret inde i akvariet skal være X langt?

Hjælp :) Måske overser jeg noget simpelt?
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Længde af PVC til rørførring

Indlæg af charlie saltvand »

Du regner ud hvor mange L dit rsm rummer pr. Cm højde... dvs. LxDx1 cm. Fx 80x50x1= 4 liter vand. På den måde kan du se at dine rør kan stikke ca 6 cm under vandspejls højden.

Det jeg har gjort i mit rms 130 liter er at laven en lille akryl overløbsboks som jeg har sat ned i mit bagkammer. Her i kan rørene så gå til bunden af boksen, næsten og hævert effekten opretholdes ved pumpe stop. Vandspejlet i DT falder kun ca 3 cm = ca 6,7 liter + de 2,5 liter der er i den akryl boks jeg har lavet ( m overløbskam osv) dette giver MAX 10 liter vand i sumpen ekstra v pumpestop.

Held og lykke m projektet.

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Re: Længde af PVC til rørførring

Indlæg af Michael_F »

Hej Charlie,

Tak for input, det må jeg prøve i aften :)
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"