engelquist skrev:gad vide hvor mange der efterhånden kører med pellets? Overvejer at køre med det på det akvarie jeg er ved at køre ind...
Står dine sps'er stadig lige så flot?
anderssg har også fine resultater med de systemer han har kørt på pellets.. Jeg vil ikke påstå det er en mirakel kur, eller den ultimative vej til succes. Hver metode har sine fordele og ulemper, og det i stor grad op til os som akvarister, at få styr på disse metoder, og finde den der passer med en selv. De ulemper folk snakkede om med pellets oplevede jeg ikke som sådan.
Jeg har nu prøvet, zeo, vsv, pellets, og den gamle dags med masser af ls, og caulerpla alger.. (stave plade)... fælles for alle mine systemer er dog, vand skifte er kun noget jeg gjorde hvis der var noget galt med systemet..
Mine sps står ikke så kniv skarpt lige pt, da jeg har kæmpet først med ingen næring, så med for meget po4. derfor jeg bruger lanthium chlorid nu. De er dog kraftigt på vej i bedring, og kan se kalk forbruger stiger nu... no3 døjer jeg med at holde oppe, men ellers var planen at bruge vsv her, po4 bekæmper jeg med lanthium chlorid, og ellers er det sådan set det. ingen filtre til at fjerne lanthium med bagefter, det ryger bare ned til skummeren. So far so good.