Hvidt lys

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Miwes
Reactions:

Hvidt lys

Indlæg af Miwes »

Jeg har et meget specielt spørgsmål, spm nok falder lidt udenfor hvad man ellers beskæftiger sig med i dette forum, og så alligevel...!

Det drejer sig om et specielt hvidt lys, som skulle være set på en stor akvarie-messe (en tysk messe) hvor man har mange nye produkter med.

Jeg er bekendt med HQI og kelvin grader, men dette produkt skulle efter sigende være at finde i nogle nye lampetyper, og det jeg skal bruge er noget i stil med en gammeldaws arkitektlampe, men den skal indeholde dette specielle hvide lys.

Nu er det så at mit spørgsmål falder en del ved siden af emnerne man normalt beskæftiger sig med herinde, for jeg skal ikke bruge det lys til akvarier, men derimod er jeg ved at opbygge en guldsmede-udddannelse på skolen hvor jeg arbejder, og her forsøger vi at finde disse specielle lamper som åbenbart ingen kender til her i landet, men det kunne jo være nogen af de mennesker der kommer herinde har været på den tyske messe og kan huske at have set firmaet som producerer dette specielle hvide lys.

Jeg har haft kontakt til Osram's salgschef, men her vidste men ikke noget om dette nye lys, og jeg har prøvet rigtig mange steder og søgt nettet på kryds og tværs, men uden resultat.

Hvis nogen føler det upassende med et sådan indlæg, så beklager jeg naturligvis, men det er efterhånden min sidste chance.

Mvh. Michael Westermann
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

har du prøvet et af de tyske forum, måske du kunne finde noget der.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Hej Ronny

Nej...jeg har ikke forsøgt mig endnu i de tyske fora, men det kan jo blive nødvendigt, men ellers tak for dit råd.

Mvh. Michael
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Det er bestemt ikke upassende.. hold os endelig informeret hvis du finder ud af noget.
Miwes
Reactions:

Indlæg af Miwes »

Hvis det lykkedes at finde dette lys, skal jeg da gerne give besked

/Michael
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"