Svingen strøm styrke eller noget
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
Svingen strøm styrke eller noget
Når lige et lille spørgsmål, her til aften har jeg lagt mærke til at ind imellen så stiger vandstanden i min skummer uden jeg har fortaget nogen ændringer, så er mit spørgsmål om det kan skyldes strømmen svinger i løbet af dagen ? Og her om aften hvor alt andet slukker om det kan påvirke hvor meget pumpen giver ? Dette er blot en teori men er der en der kan be eller afkræft dette ?
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: Svingen strøm styrke eller noget
Omdrejningstallet på pumpen (med mindre det er en jævnstrømsmotor self) afhænger af frekvensen. Og den ligger altid helt fast.
Mon ikke vandstanden har noget at gøre med protein indholdet i vandet på det givne tidspunkt?
Mvh
Jesper
Mon ikke vandstanden har noget at gøre med protein indholdet i vandet på det givne tidspunkt?
Mvh
Jesper
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jo det kan så godt være at det er der forklaringen ligger køre med en tunze silence på 3000 liter så det er jo en ny pumpe og ja ved sku ikke om ikke det er den en type strøm eller den anden men tror da det er vækselstrøm på 220 volt plus minus hvad elselvskabet tilbyder
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Det tyder på at du skal fintune din skummer mere.
Det er store kræfter du har med at gøre, og den skummer er lidt mere drilsk end de små simple.
Jeg fik fx udskiftet en hane til en anden type, for at finjustere - det hjalp - perfekt skum konstant
Mvh
Peder
Det er store kræfter du har med at gøre, og den skummer er lidt mere drilsk end de små simple.
Jeg fik fx udskiftet en hane til en anden type, for at finjustere - det hjalp - perfekt skum konstant

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Du har helt ret!
Jeg brugte så lang tid for at finde ud af hvorfor vandstanden i sump osv steg lidt op og ned... Jeg prøvede alt og ændre overløbet.. Retur pumpe osv osv.. For jeg havde samme tanke at det er de 50 hz på nettet men fik så målt min spænding i stikdåsen og den svingede 20 volt i løbet af et døgn... Og i takt med spænding faldt så steg vandstanden i sumpen og omvendt.. Prøv sæt et volt meter i stikkontakten og se om det ikke passer med spændingen;-)
Mvh
Jeg brugte så lang tid for at finde ud af hvorfor vandstanden i sump osv steg lidt op og ned... Jeg prøvede alt og ændre overløbet.. Retur pumpe osv osv.. For jeg havde samme tanke at det er de 50 hz på nettet men fik så målt min spænding i stikdåsen og den svingede 20 volt i løbet af et døgn... Og i takt med spænding faldt så steg vandstanden i sumpen og omvendt.. Prøv sæt et volt meter i stikkontakten og se om det ikke passer med spændingen;-)
Mvh
PS jeg kører med inverter og 12 strømforsygning og et 12 volt større batteri for at få totalt stabil spænding;-)
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Nu køre pumpen så 220 volt så skulle gerne blive der men man kan vil gøre det samme der ? Er igang med en ups løsning så skal lige habe snakket med ham omkring strømmen til den og vider om man kan gøre lidt for at strømmen bliver stabil.
Peder hvad er det for en hane du har fået sat på ? Har du et billede og navn ?
Det er min pumpe også:-) der bliver bare bare viA en strømforsygning lavet om til 12 volt.. Derefter tager den de 12 volt via mit batteri og laver så tilbage til 220 volt igen..minedykker skrev:Nu køre pumpen så 220 volt så skulle gerne blive der men man kan vil gøre det samme der ? Er igang med en ups løsning så skal lige habe snakket med ham omkring strømmen til den og vider om man kan gøre lidt for at strømmen bliver stabil.
Denne er den eneste måde du kan få en stabil spænding ud... Jeg har prøvet flere ting;-)
På dette oppe over har du ogsålavet dig selv en ups.. Min retur kan kører ca 9 timer på det batteri;-)
Mvh
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Nu kender jeg ikke så meget til carstens skummere men gætter på den står extern, det er ikke sådan at retur rør fra skummeren på en eller anden måde risikere og lave hævert metode i ny og næ, som får vandstanden i skummeren til og stige og falde
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
hejsa thue du har helt ret i at den står ekstern den er 2,1 meter høj Hehe så den kan ikke være under akvariet og indløb er i skummeren er over vandstanden i den og bliver løftet der op af en retur pump så den har ikke rigtig mulighed for at lave en hævert.
tro skam også mere at det er fordi at strømmen ikke er stabil hele døgnet, som gino er ind på og det er helt sikket en mulighed jeg skal kikke lidt nærmer på også om det kan køres ind og den ups jeg er ved at få sat op for den kommer til at kunne trække alt i akvariet både lys og pumper i 2 timer og der efter slukker den for lyset og prioritere de sidste 60% strøm til pumper og cirkulation.
og skal bare finde ud af om den gå ind og bruger den stor batteri pakke som du forskriver Gino
tro skam også mere at det er fordi at strømmen ikke er stabil hele døgnet, som gino er ind på og det er helt sikket en mulighed jeg skal kikke lidt nærmer på også om det kan køres ind og den ups jeg er ved at få sat op for den kommer til at kunne trække alt i akvariet både lys og pumper i 2 timer og der efter slukker den for lyset og prioritere de sidste 60% strøm til pumper og cirkulation.
og skal bare finde ud af om den gå ind og bruger den stor batteri pakke som du forskriver Gino
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Hejsa
Ved ikke hvad den hedder, men den vejer ca 2 kg, og ligner en industrihane
Fra Decocean naturligvis
Mvh
Peder
Ved ikke hvad den hedder, men den vejer ca 2 kg, og ligner en industrihane

Fra Decocean naturligvis
Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
okay spændene må man nok sig
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
minedykker skrev:hejsa thue du har helt ret i at den står ekstern den er 2,1 meter høj Hehe så den kan ikke være under akvariet og indløb er i skummeren er over vandstanden i den og bliver løftet der op af en retur pump så den har ikke rigtig mulighed for at lave en hævert.
Kom nu med lidt billeder af den fede skummer