euphyllia glabrescens går i opløsning..? nu med billeder...
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2013
euphyllia glabrescens går i opløsning..? nu med billeder...
jeg har nu fjernet 3 hoveder på min euphyllia glabrescens, de går ligsom i opløsning og hænger ud i tråde, nogen ideer omkring hvad det kan være..?
jeg har fjernet de døde hoveder, det sidste idag der bare var en tom skal, de to hoveder der brækkede af moder korallen står fint og flot ved siden af moder korallen der er noget pillet nu, kun 4 hoveder tilbage, og de to næste ser ud til at klaske sammen inden for et par dage... aner simpelthen ikke hvad der er gået galt, håber en eller anden kan hjælpe.. har ingen udsving haft i noget som helst...
jeg har fjernet de døde hoveder, det sidste idag der bare var en tom skal, de to hoveder der brækkede af moder korallen står fint og flot ved siden af moder korallen der er noget pillet nu, kun 4 hoveder tilbage, og de to næste ser ud til at klaske sammen inden for et par dage... aner simpelthen ikke hvad der er gået galt, håber en eller anden kan hjælpe.. har ingen udsving haft i noget som helst...
- Vedhæftede filer
Senest rettet af pasex man 9. sep 2013 17:50, rettet i alt 1 gang.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: euphyllia glabrescens går i opløsning..?
Du kommer nok lige til at skrive nogle flere detaljer om forholdene i akvariet.
E. glabrescens er også en af de mest sart i den familie
E. glabrescens er også en af de mest sart i den familie
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
Kh - 9
Ca - 450
Mg - 1400
26ºC
4 stk Tunce 6055 på 30/40 %
500 liter display, 6x54 Watt T5. ATI Purple + 2 stk. ATI Antinic 2 stk. ATI Blue + 2 stk.
de hoveder jeg fjernede var ved at gå helt i opløsning, og hang nærmest i tråde der gik fra hinanden da jeg pillede koralen op, brækkede de døende hoveder af, der røg så to friske hoveder med af, de blev placeret ved siden af løst, de står fuld udfoldet og har det godt. moder korallen har delt sig en god sjat siden den kom i vandet for 4 måneder siden, har aldrig opført sig sådanne..
Ca - 450
Mg - 1400
26ºC
4 stk Tunce 6055 på 30/40 %
500 liter display, 6x54 Watt T5. ATI Purple + 2 stk. ATI Antinic 2 stk. ATI Blue + 2 stk.
de hoveder jeg fjernede var ved at gå helt i opløsning, og hang nærmest i tråde der gik fra hinanden da jeg pillede koralen op, brækkede de døende hoveder af, der røg så to friske hoveder med af, de blev placeret ved siden af løst, de står fuld udfoldet og har det godt. moder korallen har delt sig en god sjat siden den kom i vandet for 4 måneder siden, har aldrig opført sig sådanne..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Har der på noget tidspunkt været noget som lignede brunt slim ved dem?
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
nej overhovedet ikke...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Er der cirkulation om dem og hvor meget?
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
der sidder en 6055 lige over dem, men de er ikke i direkte kontakt med udstrømningen, vil dog flytte den lidt, bare underlige hvis det er dette der er skyld i det, og det først viser sig efter så lang tid.? de er ikke glade for cirkulation vel..? altså for kraftig..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Nej, det bryder de sig ikke om.pasex skrev:der sidder en 6055 lige over dem, men de er ikke i direkte kontakt med udstrømningen, vil dog flytte den lidt, bare underlige hvis det er dette der er skyld i det, og det først viser sig efter så lang tid.? de er ikke glade for cirkulation vel..? altså for kraftig..
Og det at der sidder en pumpe lige over dem, kan gøre at de er i indsugningen, og derved får de formeget cirkulation.
Men jeg vil ikke sige at det kun er det som er årsag. Der kan være mange andre ting.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Re: euphyllia glabrescens går i opløsning..? nu med billeder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
Syntes det ligner at der r meget blæs på og det kan de som carsten også siger ikke lide.
Jeg har 4 forskellige hammerkoraller og syntes at glabrescens er den der mest sart over for meget cirkulation
Jeg har 4 forskellige hammerkoraller og syntes at glabrescens er den der mest sart over for meget cirkulation
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
jeg har nu rykket rundt på dem, lavet cirkulationen om til pulseringer hvert andet minut og skruet helt ned for alle 4 stk. 6055 så det hjørne de står i ikke er i direkte kontakt med udstrømningen... bare meget underligt de har stået så flot lige ind til nu