Overløbs spørgsmål
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3400 Hillerød
- Saltvand siden?: 2013
Overløbs spørgsmål
Jeg har lige limet mit overløb, men jeg lod være med at lime "nedløbsrørene"(der er også et sikkerhedsrør) og det T-stykke, de sidder på, så jeg kan dreje det, hvis jeg hellere vil have det stående på den anden led, og så jeg kan regulere vandstanden ved at skifte rørene.
Så er mine spørgsmål:
Kan man det, eller vil der bare løbe vand ned i den ikke-limede samling og det hele vil ende med et tømt akvarie, vand på gulvet og døde koraller?
Og kan man opløse PVC lim uden at skære det hele op og varme enderne op? Det har kun været limet i omkring en time, så det er ikke hærdet endnu...
Så er mine spørgsmål:
Kan man det, eller vil der bare løbe vand ned i den ikke-limede samling og det hele vil ende med et tømt akvarie, vand på gulvet og døde koraller?
Og kan man opløse PVC lim uden at skære det hele op og varme enderne op? Det har kun været limet i omkring en time, så det er ikke hærdet endnu...
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5250 Odense SV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: Odense SV
Re: Overløbs spørgsmål
altså jeg har ikke limet mine, og der løber intet vand ned. Limet kan ikke opløses ellers ville jeg gerne høre hvordan det kan gøres.
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Da jeg fik mine PVC dimser troede jeg, at det sad i spænd/fast i en fitting, men det var kun på 16mm. Mine 20mmting sidder ret løst, så derfor er jeg lidt bekymret for, om det bliver utæt...
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Det er vel kun inde i overløbet det ikke er limet ikke?
På udgangssiden er rørene vel limet eller?
Hvis de er limet på udgangen er problemet ikke så stort, men er de begge uden lim forstår jeg din bekymring.
På udgangssiden er rørene vel limet eller?
Hvis de er limet på udgangen er problemet ikke så stort, men er de begge uden lim forstår jeg din bekymring.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
De er kun uden lim inde i akvariet.
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
teflon tape omkring rørene så er de 100% tætte og kan nemt hives op igen. pvc lim kan opløses, blødgøres så meget med varme at limen slipper emnet...
- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Jeg har allerede fået fikset limen, men ellers tak for det 
Jeg kan helt sikkert skrive under på, at det virker!
Kan tapen holde under vand også? Og nu skader den vel ikke akvariets beboere, vel?
Ps: Jeg ville ønske, at jeg kunne have brugt
i forbindelse med tapen! 

Kan tapen holde under vand også? Og nu skader den vel ikke akvariets beboere, vel?
Ps: Jeg ville ønske, at jeg kunne have brugt

- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
det er bare tætningstape joTOSTRA skrev:Jeg har allerede fået fikset limen, men ellers tak for det
Ps: Jeg ville ønske, at jeg kunne have brugti forbindelse med tapen!

- TOSTRA
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Jo, men det er jo sådan noget med lim under og så videre, så er du sikker på, at det duer under vandet?