Er der nogle der kan komme med ider på hvad for nogle fisk jeg skal holde i mit 530L. ??

Det tror jeg desværre ikke man kan regne med. En Z. xanthurum er f.eks. en fisk som jo i al fald er på den forkerte side af 1000 kr, men samtidig også er en af de mest hårdføre fisk. En Chelmon rostratus koster som regel ikke mere end 150, men har ikke mange overlevelseschancer på den lange bane.kanstrup skrev:En god tommelfinger regel er: at det der er pænest, det er som regel også altid det sværeste at holde, og det dyreste i indkøb.
Du bekræfter lige hvad jeg skrev. Da begge fisk er nogen af de flottere man kan få til akvariet.PoulD skrev:Det tror jeg desværre ikke man kan regne med. En Z. xanthurum er f.eks. en fisk som jo i al fald er på den forkerte side af 1000 kr, men samtidig også er en af de mest hårdføre fisk. En Chelmon rostratus koster som regel ikke mere end 150, men har ikke mange overlevelseschancer på den lange bane.kanstrup skrev:En god tommelfinger regel er: at det der er pænest, det er som regel også altid det sværeste at holde, og det dyreste i indkøb.
Også m.h.t. til koraller kan man få nogle sindsygt flotte blødkoraller for næsten ingen penge, men som er meget svære at holde, og vice versa
kanstrup skrev:Jeg sku nok ha skrevet : ENTEN det sværeste at holde ELLER det dyreste i indkøb... Min fejl
PoulID 1 - 0 Kanstrup
Kan sku godt lide det du kommer op med. Ud over sneglene dem er jeg ikke så meget for. Men gavner de noget godt i akv så kommer de sku bare i, så længe de ikke er så synlige.AndersBoerglum skrev:Ville tage:
Invertebrater:
10 stk olivensnegle
10 stk turbosnegle
5 stk sandsøstjerner.
Fisk:
1 stk Hugo.
1 stk oliven kirug-A. olivaceus.
1 stk løjtnant kirug-A. tennetii.
10 stk Anthias.
10 stk cromis.
og div flotte og nyttige gylter
Forhåbenlig så er jeg ikke kommet på ferskvandsforum. ej joke, er klar over at jeg skal have saltvands akvarie, er også igang med at sætte op og gøre ved . Hvad der er på markedet lige pt er ligegyldigt da jeg alligevel ikke har planer om at handle 20 + fisk og smide i på en gang. Det må gerne ta 5-6 mdr også trappe op med fisk .. Vil ikke belaste det med det samme men vil også gerne komme en fiske art af gange så den kan finde sig til rette og finde sit teritorrium hvor de kan være.kanstrup skrev:Hvis du skal ha koraller i dit akvarie, så ville et rigtig fornuftigt bud være : saltvands fisk. Da koraller kræver saltvand.! Du kunne jo evt bruge internettet eller en forhandler til at finde ud af hvad der er af fisk på markedet. Der findes flere tusinde slags fisk. Du havde da vel ikke tænkt dig at gå ud og købe lige hvad folk herinde foreslår??? For så kan du da lige så godt bare smide guppyer i dit akvarie.
Undskyld hvis det virker som et surt opstød, men folk der starter saltvand op, de plejer da som regelt selv at ha nogle ønsker/planer for deres akvarie og hvorfor de starter det op.
Men fair nok hvis du skal bruge en indkøbs seddel så kommer den her. :
Du skal bruge
10 turbo snegle
10 små eremitter
1 hugo fisk
2 klovne (ocelaris)
3 gule kiruger
1 lilla kirug (xanthurum)
2 palet kiruger
1 hvidbrystet kirug
Og så måske en håndfuld grønne chromis.
Og hvis du skal ha sandbund, så skal du også ha en gulhovedet gobi.
Du siger bare til når du skal ud og købe koraller.
siqu skrev:
Jeg vil gerne have store fisk men samtidig en flok eller to af mindre arter og kan sku godt li det du kommer med det der er flokke men også store selvstændige fisk.
Er der nogle af disse fisk som ikke er så godt mod koraller eller er det nogle få slags koraller som de vil udryde.
Den er bare sart. Får meget nemt parasitter. Det burde egentlig være den som blev kaldt for pletkirurg, udover at de pletter den får næsten ikke er til at flå af den igen.siqu skrev:Hvidbrystet kirug, hvorfor er den så svær at holde ? Kemi messigt eller ?
Og har et hidsigt tempermentcrazy seahorse skrev:Den er bare sart. Får meget nemt parasitter. Det burde egentlig være den som blev kaldt for pletkirurg, udover at de pletter den får næsten ikke er til at flå af den igen.siqu skrev:Hvidbrystet kirug, hvorfor er den så svær at holde ? Kemi messigt eller ?
Men en flot fisk, helt bestemt.
Erik
Hvem har et hidsigt temperament ..? Kanstrup!?Carsten skrev:Og har et hidsigt tempermentcrazy seahorse skrev:Den er bare sart. Får meget nemt parasitter. Det burde egentlig være den som blev kaldt for pletkirurg, udover at de pletter den får næsten ikke er til at flå af den igen.siqu skrev:Hvidbrystet kirug, hvorfor er den så svær at holde ? Kemi messigt eller ?
Erik
Jeg har fanme ikke et hidsigt temperament..!!!MoG skrev:Hvem har et hidsigt temperament ..? Kanstrup!?Carsten skrev:Og har et hidsigt tempermentcrazy seahorse skrev:Den er bare sart. Får meget nemt parasitter. Det burde egentlig være den som blev kaldt for pletkirurg, udover at de pletter den får næsten ikke er til at flå af den igen.siqu skrev:Hvidbrystet kirug, hvorfor er den så svær at holde ? Kemi messigt eller ?
Erik![]()
![]()