Klovnfisk vs. rørorm

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2009

Klovnfisk vs. rørorm

Indlæg af Hyldager »

Jeg har i den sidste uges tid oplevet at min klovnfisk (ocellaris) er efter min rørorm (Sabellidae). Den får ikke et øjebliks fred, hver eneste gang den er på vej frem med sine fjer kommer klovnfisken og bider i dem. Når den så trækker sig sammen igen, bider den i røret et par gange for så at svømme væk. Rørormen har været i akvariet før klovnfisken kom i, og de har gået sammen et par måneder uden problemer.
Er det fordi klovnfisken bare er sulten, beskytter den sit territorie, eller har den bare kuller? Er der noget man kan gøre ved det? Det er vel kun et spørgsmål om tid før den får taget livet af rørormen hvis det fortsætter?
Danielraaby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
12
Postnummer: 8850 Bjerringbro
Saltvand siden?: 2011

Re: Klovnfisk vs. rørorm

Indlæg af Danielraaby »

min nuværende paletkirurg smagte også på en af mine rørorm et par gange om dagen, men det holdtes en uge efter.
der var den også lige kommet i akvariet så var nok på udkig efter føde, men hvis din klovn har gjort det længere end en uge vil nok fortsætte
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Hyldager »

Det passer med en uges tid, men det er ikke bare et par gange om dagen, det er konstant og hele tiden. Børsten får slet ikke mulighed for at komme frem, og klovnfisken svømmer halvt ned i røret efter den. Har også lige set fisken nappe i min frogspawn.
Danielraaby
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
12
Postnummer: 8850 Bjerringbro
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Danielraaby »

Hyldager skrev:Det passer med en uges tid, men det er ikke bare et par gange om dagen, det er konstant og hele tiden. Børsten får slet ikke mulighed for at komme frem, og klovnfisken svømmer halvt ned i røret efter den. Har også lige set fisken nappe i min frogspawn.
når det nu er så slemt som det er må du begynde at priotere. hvis den også er begyndt på din frogspawn er det jo ikke sikkert at den ville lade den være fremover.
Jeg ville nok aflevere den hos forhandleren igen og spørge hvad han skulle have i bytte på en ny. Det er jo ikke sikkert at fisken ved at den er "reefsafe"

mvh
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Benny »

Hvorfor ikke prøve at flytte rørormen til et andet sted, og se om ikke klovnen, skulle komme på andre tanker.
Hilsen
Benny
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Hyldager »

Benny skrev:Hvorfor ikke prøve at flytte rørormen til et andet sted, og se om ikke klovnen, skulle komme på andre tanker.
Nu efterspurgte jeg jo forslag fordi jeg ikke vidste hvad jeg kunne gøre. :) jeg vil prøve at flytte den i eftermiddag når jeg skifter vand.
Hyldager
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17

Indlæg af Hyldager »

Nå, det hjalp kun ganske kort tid at flytte rørormen. 2-3 dage i den anden ende af akvariet før klovnfisken var på den igen. Så nu opretter jeg en tråd og forærer ormen væk. Tak for hjælpen.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"