"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellaris

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellaris

Indlæg af Mikki »

går med tanken om at anskaffe mig en anemone eller 2 til mine Amphiprion ocellaris. Er der nogen der er bedre at fortrække end andre ?
Vil selvfølgelig gerne have nogen med nogle flotte farver/former
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Jesper ØH
Reactions:

Re: Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellari

Indlæg af Jesper ØH »

En bubble tip anemone er glimrende.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellari

Indlæg af Jones »

Jeg havde engang en stor hvid en. Har desværre glemt navnet. De var helt vilde med den. Efter 5 min i baljen var de gemt helt i den. Solgte den desværre :( Har også haft en stor grøn bubbletip, som de elskede ligeså højt. Også denne blev solgt. Pt har jeg en lille lyserød bubbletip, men de går ikke i den. Derfor vil jeg have en større i grøn :) Tænker at den skal købes ved dejong på et tidspunkt.
o_O
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellari

Indlæg af Mikki »

Jones skrev:Jeg havde engang en stor hvid en. Har desværre glemt navnet. De var helt vilde med den. Efter 5 min i baljen var de gemt helt i den. Solgte den desværre :( Har også haft en stor grøn bubbletip, som de elskede ligeså højt. Også denne blev solgt. Pt har jeg en lille lyserød bubbletip, men de går ikke i den. Derfor vil jeg have en større i grøn :) Tænker at den skal købes ved dejong på et tidspunkt.
Skal også have handlet ved dejong næste gang. tænker bare om disse bobble anemoner ikke kræver mindre cirkulation end jeg pt har?
var det denne du havde? http://www.dejongmarinelife.nl/inverts/ ... -pinktip/2" onclick="window.open(this.href);return false;
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellari

Indlæg af Mikki »

Jesper ØH skrev:En bubble tip anemone er glimrende.
Er nu os ret vilde med disse bubble anemoner. syntes bare at have læst at de ikke skulle have for meget cirkulation. men uha hvor er jeg da os fristet på disse. min balje er jo okay dyb
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellari

Indlæg af Chrissy62 »

Jeg har haft 2 anemoner og begge har mine occelaris "gnubbet" ihjel. Det var ikke fordi de var små, men fordi de var for ivrige.

Nu er det så slut med anemoner og klovnerne har fundet sig tilrette i vores goniopora, som de tror er en anemone, og denne kan de ikke sådan slå ihjel, hive ud i sandet, vende om på hovedet, bide i osv..

Så, det jeg vil sige, er, med occelaris, så er det nok rimeligt meget ligegyldigt, hvad du har...før de gik i gonioporaen, var de meget i vores euphyllia. De har også leget i vores Rhodachis:)
Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Brugeravatar
Stig Jest
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 991
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 14:30
13
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 1991

Re: Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellari

Indlæg af Stig Jest »

Jeg har 2 røde Bubbletip anemoner og jeg har aldrig set min occelaris i den.
Jeg har haft en Heteractis crispa, hvid med lilla spidser, den gik mine occelaris i efter et par måneder.
Med hensyn til Bunbletip og kraftig cirkulation, så skal den nok finde et sted at slå sig ned.

Mvh. Stig
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellari

Indlæg af Mikki »

Chrissy62 skrev:Jeg har haft 2 anemoner og begge har mine occelaris "gnubbet" ihjel. Det var ikke fordi de var små, men fordi de var for ivrige.

Nu er det så slut med anemoner og klovnerne har fundet sig tilrette i vores goniopora, som de tror er en anemone, og denne kan de ikke sådan slå ihjel, hive ud i sandet, vende om på hovedet, bide i osv..

Så, det jeg vil sige, er, med occelaris, så er det nok rimeligt meget ligegyldigt, hvad du har...før de gik i gonioporaen, var de meget i vores euphyllia. De har også leget i vores Rhodachis:)
Mine trives nu også fint i mine Euphyllia paraancora og Euphyllia glabrescens men havde i min tidligere balje anemoner og klovne og det virkede sku som om de fik et kick ud af det, så tænkte det måske var at favorisere ?
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Brugeravatar
Mikki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: tirs 2. okt 2012 17:46
11
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2007

Re: Hvilken anemoner egner sig bedst til Amphiprion ocellari

Indlæg af Mikki »

Stig Jest skrev:Jeg har 2 røde Bubbletip anemoner og jeg har aldrig set min occelaris i den.
Jeg har haft en Heteractis crispa, hvid med lilla spidser, den gik mine occelaris i efter et par måneder.
Med hensyn til Bunbletip og kraftig cirkulation, så skal den nok finde et sted at slå sig ned.

Mvh. Stig
Ja du har nok ret der. bare det ikke bliver pumperne først fodi den stresser for meget over placeringen ? er bare bange for det senearie sker. de er nemlig flotte hvis de ikke sætter sig i pumpen :beer:
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier ;)
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"