Magnetventiler, hvor
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2012
Magnetventiler, hvor
Jeg mangler nogle magnetventiler til bla. at styre mit osmoseanlæg, kæresten er træt af jeg glemmer at slukke for vandet så bryggersgulvet svømmer.
det eneste jeg har kunne finde er co2 ventiler, hvilket siger mig de ikke just er velegnede.
Findes der en magnetventil med en timer man kan indstille så det er nemt at styre, eller skal jeg ud i en arduino løsning med en flydesensor i spanden?
det eneste jeg har kunne finde er co2 ventiler, hvilket siger mig de ikke just er velegnede.
Findes der en magnetventil med en timer man kan indstille så det er nemt at styre, eller skal jeg ud i en arduino løsning med en flydesensor i spanden?
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Re: Magnetventiler, hvor
Ca halvt nede på siden
http://www.tunze.com/149.html?&L=1&C=DK ... oxunter036" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tunze.com/149.html?&L=1&C=DK ... oxunter036" onclick="window.open(this.href);return false;
- Beowulf
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9370 Hals
de kan også fået hos div. vvs forhandler
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2012
I giver mig ret i jeg skal lede efter dem uden kobberrør, right?
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jo for pokker, endelig ikke med kobber.mchr skrev:I giver mig ret i jeg skal lede efter dem uden kobberrør, right?
Det kan være en udfordring at finde de egnede magnetventiler da de fleste i de størrelser vi bruger/kan bruge er lavet til gas/luftarter.
De er ofte i messing og det er nok heller ikke at tilråde.
Men det kan da lade sig gøre for jeg kender et par stykker som har lavet det, men jeg ved faktisk ikke hvor de har deres magnetventiler fra.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Da magnetventilen jo skal sættes ind før osmose anlægget har det vel ingen betydning hvilket materiale magnetventilen er lavet af? Vi ved jo heller ikke hvor meget skidt der ligger i diverse gamle vandrør frem til matriklen..
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Det er korrekt, men da kobber er gift for koraller og andre hvirvelløse dyr, så er der ingen grund til at risikere noget hvis man kan undgå det.Ryom skrev:Da magnetventilen jo skal sættes ind før osmose anlægget har det vel ingen betydning hvilket materiale magnetventilen er lavet af? Vi ved jo heller ikke hvor meget skidt der ligger i diverse gamle vandrør frem til matriklen..
For mig er det absolut no go at blande kobber ind i noget som helst der har med akvariet at gøre.
Men nu er jeg også meget forsigtig og løber helst ingen risici.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.