"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Cola-Kirug spiser ikke

Forum til snak om foder til fisk og koraller
Besvar
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Cola-Kirug spiser ikke

Indlæg af Gambi »

Hej SF

jeg anskaffede mig for omkring en mdr. siden en Cola-kirug, Gul-kirug og en potteri Dværgkejser.

I den mdr. jeg har haft dem, har jeg slet ikke set min Cola-kirug spise, noget af det foder jeg giver mine fisk. Den græsser kun på mine sten og ruder. Jeg synes at den er blevet tynder her den sidste uges tid.

Jeg foder mine fisk med.

Reefpearls
Omega One - Marine Flakes with garlic
Omega One - Super veggie Kelp Flakes
Frossne - Myssis
Frossne - Artemia
Mælkebøtter
Salat

Har i nogen gode råd til at få den til at spise noget af alt den jeg giver mine fisk ?

mvh. Martin


larsappel
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 138
Tilmeldt: tirs 5. jun 2012 15:13
11
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: København NV

Re: Cola-Kirug spiser ikke

Indlæg af larsappel »

Mine 3 kirurger ( Ctenochaetus Truncatus, Zebrasoma Flavescens og Acanthurus Pyroferus ) får tørret tang plader, Omega One flagefoder og frost.
Min Truncatus er dog også mest interesseret i at græsse alger på sten og ruder og har på det seneste ligeledes tabt sig, da der ikke er megen alge at græsse. Viser slet ikke den samme interesse for det foder jeg serverer som de andre gør.
Det sværre ender det nok med, at den får et nyt hjem.


Opstart (igen igen :-)pinse 2017: 460L Decocean ( L110 D70 H60 ), Pacific Sun Hyperion R2 , ATI Power Cone 200I, Maxspect Gyre 150, skimz returpumpe, Deltec osmolator.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Cola-Kirug spiser ikke

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg har en C. tominiensis som er fra samme familie.
De kaldes bristeltooth
Min gik vel i det meste af et år uden jeg så den spise en eneste gang.
Selv store levende artemia lod den være. Den brugte tiden på at jage med de andre når de spiste.
Den rendte til gengæld og gnavede på stenene og ruderne konstant.

Efter et årstid begndte den pludselig at spise på lige fod med de andre og samtidig forsvandt dens aggresive adfærd.
Om der er en sammenhæng ved jeg ikke.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Cola-Kirug spiser ikke

Indlæg af Gambi »

Min Ctenochaetus strigosus er nu ikke agrasiv. nok mere sky en agrasiv. Den gemmer sig hvergang jeg fodre, men kommer frem efter et ½ min. efter jeg har giver foder.


Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1118
Tilmeldt: lør 1. sep 2012 19:13
11
Postnummer: 6760 Ribe
Saltvand siden?: 2012

Re: Cola-Kirug spiser ikke

Indlæg af Petercw »

Da jeg købte kiruger i starten havde jeg god erfaring med, at binde noget Nori tank på en sten (med snor i) for at dumpe den ned i vandet.

Så kunne de uforstyrret gå og nippe af det, når mine fingre var oppe af vandet :GO

Efter en halv til en hel time kunne jeg så hive stenen op i snoren, hvis der var noget overskydende som ikke var spist.


Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Foder til fisk og koraller"