Jeg har gået og luret lidt på at skifte nogle sten ud med en keramik søjle.. det drejer sig om et par enkelte sten som jeg ville skifte ud med en lille søjle.... Hvor "meget vil der ske" ved at gøre det? kan jeg regne med et algeboomnår jeg tilføjer nye (døde) sten/keramik?
min nuværende stensætning ser sådan ud... nogenlunde!! der er er rykket på enkelte sten og der er kommet flere koraller i..
Det kan godt lade sig gøre, bare gør det stille og roligt, og som en ekstra sikkerhed, kan du have noget saltvand klart, så du kan lave et vandskifte efter ændringen.
Jeg tror heller ikke det får den store betydning, hvis det er en keramik søjle. Du kunne jo evt. smide den i noget ferskvand i nogle dage, så at evt. stoffer som skal ud fra keramiken kan trænge udi det ferskevand.
Det vil unden ingen om stændigheder gøre noget værre
Ok.. Så skulle jeg måske gøre det! Ville bare ikke gøre det, hvis det forårsagede et kæmpe algeboom!
Men hvad synes i? Når i kigger på billederne ? Skal jeg gøre det, eller lade stensætningen være som den er? Er egentlig ganske tilfreds, men kunne godt tænke mig lidt højde i en af siderne eller i midten....
Jeg synes du skal lade den være som den er nu. Hvis akvariet kører godt, er der ingen grund til at ændre på det.
Men kan godt se hvad du mener, med at udnytte hjørnerne bedre.
Tja.. Er lidt i tvivl. Tror nu at en lille søjle ville passe fint ind ovre i venstre side.. Har ellers bevidst lavet en lav stensætning, men synes som sagt godt der kunne være lidt højde, eks. I venstre side..
Men ja, jeg ved det sgu ikke rigtig!
Jeg ville smide søjlen i midten og bygge lidt op af ls i siderne. Eller hvis du vil have den i venstre side så træk den lidt længere ud mod forruden.
Du kunne evt. smide søjlen i sumpen lidt inden den kom i display