Jeg har, som nogen ved, tømt akvariet for liv omkring starten af november 12 pga de store problemer jeg fik, da jeg tilførte for meget liv alt for hurtigt og fodrede meget gavmildt!. Fiskene døde på stribe og jeg besluttede at "starte forfra". Det fik derefter ro i et par måneder til at rette sig og få værdierne på plads. Omkring nytår kom 2 små klovne og 1 lille mandarin i. De lever indtil videre i bedste velgående og der er netop (i torsdags) tilført 2 kardinaler. Så bestanden er nu, 2 klovnfisk, 2 kardinal, 1 mandarin, 1 dannebrogsreje, 1 Harlequin reje og selvfølgelig en del snegle.
Jeg har lært af mine fejl og har taget den med ro omkring tilføring af fisk og sætte foderforbruget ned.
Nå, men nu til det egentlige spørgsmål...:
De koraller jeg har, er noget kedelige at se på. Det skal dog siges at det er begænset hvad der er i. Omkring 25 stykker, hvoraf en del er fragmentstørrelse. De har stortset alle mistet deres farve nu, bortset fra nogle stykker. Mit eget bud er manglende næring, måske?
Jeg har siden jul kørt med Lanthanum (LaCl) for at fjerne nogle ufattelig irriterende græslignende alger på mange af mine sten... De er blevet brunlige, men vil bare ikke give op!!!!

Værdier er som følger:
Temp: 25
Ph : 8
Kh: 9
Ca: 440
Mg: 1440
No3 : 0
Po4 : 0.00 (kørt i kælderen pga. LaCl)
Salinitet: 1.025 (på vej til 26)
Jeg har virkelig overvejet at pakke baljen ind i 3 dage og mørkelægge den, aktivt kul og vat på, og så køre en 5-8 ml. LaCl dagligt! (kører nu 5ml dagligt). Hvad siger i?
Jeg er snart lidt desperat ... akvariet har kørt siden maj måned 2012 og der var kun fisk i, ca. 1 måned i efteråret! Så jeg hungrer snart efter at kunne kigge ind i et akvarie hvor stenene ikke er græsgrønne! Specielt nu hvor der endelig er kommet lidt fisk i igen og der er kommet lidt koraller i også..
Får lige smidt et billede op...