Hej
Hvor lang tid plejer der at være alger i akvariet når man køre det ind.
Jeg har nu haft mange alger i mit i godt 7 uger.
Jeg har tilført en hugo
Også har jeg lånt en søhare, som spiser godt, men det virker bare til at den ikke kan følge med.
jeg kan ikke måle noget NO2, NO3 eller PO4.
Der fordamper ca 10 liter vand om ugen, hvor jeg fylder efter med hane vand.
Alger?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Alger?
Algerne er der indtil næringen er opbrugt.
Hvad har du målt de forskellige værdier med??
Og at bruge vandhanevand i KBH, er ikke sagen. København får vand fra mange forskellige steder fra og hvordan er blandingen lige nu??
Det bedste du kan gøre er at få fat i et osmoseanlæg og bruge vandet derfra.
Og hvis det er lange trådalger der er i akvariet, kan du høste dem manuelt - med fingerne.
Vedat fjerne algerne fra akvariet, exporterer du også den næring som er bundet i algerne.
Hvad har du målt de forskellige værdier med??
Og at bruge vandhanevand i KBH, er ikke sagen. København får vand fra mange forskellige steder fra og hvordan er blandingen lige nu??
Det bedste du kan gøre er at få fat i et osmoseanlæg og bruge vandet derfra.
Og hvis det er lange trådalger der er i akvariet, kan du høste dem manuelt - med fingerne.
Vedat fjerne algerne fra akvariet, exporterer du også den næring som er bundet i algerne.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2830 Virum
- Saltvand siden?: 2012
Jeg måler med JBL.
Det sagde de var glimrende inde hos klovnfisken.
Hvad mener du med blandingen? Jeg tilføre kun nyt saltvand en gang om måneden når jeg laver vandskifte, ellers tilføre jeg bare ferskvand.
Jeg har allerede planlagt at skulle ud og investere i et osmoseanlæg.
Det er ikke fordi der er super mange af de lange tråde. Men jeg kan da fjerne dem som der er og se om det giver effekt.
Hvad mener du med blandingen? Jeg tilføre kun nyt saltvand en gang om måneden når jeg laver vandskifte, ellers tilføre jeg bare ferskvand.
Det er ikke fordi der er super mange af de lange tråde. Men jeg kan da fjerne dem som der er og se om det giver effekt.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Med blandingen mener jeg det vand som kommer ud af hanen. Det er jo en blanding af vand fra mange forskellige kilder.Lasse.89 skrev:Jeg måler med JBL.
Meget af den næring som er i akvariet er bundet i algerne, og selvom du ikke kan se det, så erder hele tiden nogle alger som går til og derved frigiver næring til nye alger.