Tusinde tak PerNielsen'sbilplejeAalborg skrev:Det er sku blevet mega flot

Tusinde tak PerNielsen'sbilplejeAalborg skrev:Det er sku blevet mega flot
Ser også ud til at lyse godt op i jeres vinduer. Folk på gaden tror da nok det er en skunk farm. Men med tanke på adressen er blå lys måske alligevel bedre end rødtkenneth olsen skrev: Sorry for det meget blå lys på billederne, men har ikke indstillet lamperne endnu.
Aftale, nok den eneste måde jeg kan få konen med til baljefreakskenneth olsen skrev:Tak Peder...pederrevnørd skrev:Smukt
I må sige til hvis I snart skal til centrum og spise Thai igen... så kan vi da mødes og spise i byen.
haha Poul.... ja, kan sku godt være vi får lidt opmærksomhed af naboerne... men heldigvis er der da ikke nogle skumle typer der har banket på.. endnu! Men så kan de da få en omgang Zoas og blive høje på!PoulD skrev:Kan kun tilslutte mig alle de andre. Det ser sgu godt ud Kenneth![]()
Ser også ud til at lyse godt op i jeres vinduer. Folk på gaden tror da nok det er en skunk farm. Men med tanke på adressen er blå lys måske alligevel bedre end rødtkenneth olsen skrev: Sorry for det meget blå lys på billederne, men har ikke indstillet lamperne endnu.
Tak skal du have Kenneth.Birkefeldt skrev:Jeg har også kun ros tilovers! At jeres akvarietråd snart er oppe på 400 indlæg inden der er en eneste dråbe vand i, siger også en hel del om at det er et fedt projekt i har gang i![]()
Mvh kenneth
Pontoppidan83 skrev:Hvordan kan du i det hele taget få ideen om at tage væk fra sådan et projekt i en hel uge??![]()
Du indeholder da vist lidt mere tålmodighed end hvad godt er i denne hobby, mine popcorn nåede at blive kolde!!![]()
Men flot ser det ud Kenneth, den ros skal i sq have. Mere respekt herfra
pederrevnørd skrev:Ren 007 tilbehør udeleveret af Q
Haha tænkte nuik på kagerne, men på OM - minder om Ocopussy... Ellers er kl bare blevet mangekenneth olsen skrev:pederrevnørd skrev:Ren 007 tilbehør udeleveret af Q
ja ik..lidt til kaffen..... og før det var det Boller i Karry!
Ja, det bliver som du skriver... med bløde PVC rør mellem OM og de forskellige udgange på bagsiden af overløbet.ChristianJS skrev:Jeg glæder mig til at se rørføringen!
Limer i dem på OM, eller bliver det bløde overgange som mellem OM og pumpen?
hahahha... godnat Kenneth Olsen... jeg tænkte Vaniljekranse og James Bond!pederrevnørd skrev:Haha tænkte nuik på kagerne, men på OM - minder om Ocopussy... Ellers er kl bare blevet mangekenneth olsen skrev:pederrevnørd skrev:Ren 007 tilbehør udeleveret af Q
ja ik..lidt til kaffen..... og før det var det Boller i Karry!![]()
![]()
Men tillykke med den
Hej Niels,nielsk skrev:Det er sgu en stor fætter sådan en OM - fedt at se den monteret. Jeg følger projektet med spænding. Hvor stor er Lagunaen
Hejsa Knut,Knut-Arne Berg skrev:Har jo selv havet 2 stk.Ocean Motion da i 4 vejs udgave kørendes i tidligere oppsett,og satt pris på att det blev et dejligt lydløst system,med minimalt med vedlikehold af pumper(en bruger jo kun EN til OM!)i forhold til mange streamerser rundt i baljene.
De "eneste minus",jig kan komme på med OM,er att systemet KREVER en "heavy" driver pumpe,skal det blive noget ud af det,da det må mer kraft/trykk til ud fra ett sligt pumpesystem enn fra de tradisjonelle streamerser som vanligvis bruges af folk flest.
Og så bliver det som antydet her i tråden en del slanger/rør og bend som går med til ett slikt oppsett,og det er jo ikke "pent" å se på en slig kabal med rør,så det er ett "must" å have mulighed til å få skjult mest muligt af det som sår udenfor baljen af rør/slanger.
Det er heldigvis lettere å skjule rør/slanger som står OPPI baljen![]()
Jig brukte en Red Dragon 12000 l/t driverpumpe til mitt oppsett,og baljens str. var rundt 600 liter,og det holdt knapt her med en slig RD pumpezize på det systemet sunes jig.
Men som sagt DEJLIGT lydløst og nesten helt vedligeholdsfritt var det her hos mig med RD pumpen.
andersboerglum skrev:Uhm - boller i karry... Savle savle..
Og fed OM
Er HELT SIKKER PÅ att du ikke vi savne de mange tradisjonelle streamer pumper plasseret rundt i baljen med tanke på STØY,om du velger riktig pumpe,tro migkenneth olsen skrev:Hejsa Knut,Knut-Arne Berg skrev:Har jo selv havet 2 stk.Ocean Motion da i 4 vejs udgave kørendes i tidligere oppsett,og satt pris på att det blev et dejligt lydløst system,med minimalt med vedlikehold af pumper(en bruger jo kun EN til OM!)i forhold til mange streamerser rundt i baljene.
De "eneste minus",jig kan komme på med OM,er att systemet KREVER en "heavy" driver pumpe,skal det blive noget ud af det,da det må mer kraft/trykk til ud fra ett sligt pumpesystem enn fra de tradisjonelle streamerser som vanligvis bruges af folk flest.
Og så bliver det som antydet her i tråden en del slanger/rør og bend som går med til ett slikt oppsett,og det er jo ikke "pent" å se på en slig kabal med rør,så det er ett "must" å have mulighed til å få skjult mest muligt af det som sår udenfor baljen af rør/slanger.
Jig brukte en Red Dragon 12000 l/t driverpumpe til mitt oppsett,og baljens str. var rundt 600 liter,og det holdt knapt her med en slig RD pumpezize på det systemet sunes jig.
Men som sagt DEJLIGT lydløst og nesten helt vedligeholdsfritt var det her hos mig med RD pumpen.
Tak for dine inputs.Vi har allerede snakket om at det kan være der skal en kraftigere pumpe på systemet end den der er sat på nu.. men det kigger vi på.
![]()
Og ja.. jeg er heller ikke sikker på hvordan man kan undgå at få slangerne ud fra OM til at ligne sammenfiltret blæksprutte-arme. Mest pågrund af den måde OM er lavet på.. at den er rund. Det gør det ikke helt nemt at få det æstetisk flot med mindre OM sidder bag på akvariet hvor man kan sprede slangerne ud i hver sin retning ( eller under akvariet ) . I vores tilfælle.. skal alle udgangs slangerne jo gå ned samme sted... også er det ikke fedt at OM er rund.
Heldigvis kan rørføringne jo skjules i vores store "lyskasse". Carsten havde heldigvis gode ideer til hvordan den kunne sidde på skrå over akvariet. Der skulle jo også tages hensyn til lampeplaceringen.
Glæder mig til at teste OM når der er kommet vand i... og ikke mindst støj niveauet.
Ok - det er en Skimz - kan bare se de får pumpehuset fra samme fabrik såkenneth olsen skrev:Hej Niels,nielsk skrev:Det er sgu en stor fætter sådan en OM - fedt at se den monteret. Jeg følger projektet med spænding. Hvor stor er Lagunaen
Lagunaen... Menner du pumpen til OM? SKIMZ L60
Men kan være vi skifter den til en kraftigere.
Selvfølgelig Knut.. kom endelig forbi når du er i KBH på akvarie visit... til den tid skulle der jo også gerne være sket lidt mere på koral og fiske frontenKnut-Arne Berg skrev:Er HELT SIKKER PÅ att du ikke vi savne de mange tradisjonelle streamer pumper plasseret rundt i baljen med tanke på STØY,om du velger riktig pumpe,tro migkenneth olsen skrev:Hejsa Knut,Knut-Arne Berg skrev:Har jo selv havet 2 stk.Ocean Motion da i 4 vejs udgave kørendes i tidligere oppsett,og satt pris på att det blev et dejligt lydløst system,med minimalt med vedlikehold af pumper(en bruger jo kun EN til OM!)i forhold til mange streamerser rundt i baljene.
Tak for dine inputs.Vi har allerede snakket om at det kan være der skal en kraftigere pumpe på systemet end den der er sat på nu.. men det kigger vi på.
![]()
Og ja.. jeg er heller ikke sikker på hvordan man kan undgå at få slangerne ud fra OM til at ligne sammenfiltret blæksprutte-arme. Mest pågrund af den måde OM er lavet på.. at den er rund. Det gør det ikke helt nemt at få det æstetisk flot med mindre OM sidder bag på akvariet hvor man kan sprede slangerne ud i hver sin retning ( eller under akvariet ) . I vores tilfælle.. skal alle udgangs slangerne jo gå ned samme sted... også er det ikke fedt at OM er rund.
Heldigvis kan rørføringne jo skjules i vores store "lyskasse". Carsten havde heldigvis gode ideer til hvordan den kunne sidde på skrå over akvariet. Der skulle jo også tages hensyn til lampeplaceringen.
Glæder mig til at teste OM når der er kommet vand i... og ikke mindst støj niveauet.![]()
Havde det ikke hvert for att det blev for besværet å efteborre opp en masse hull i mit næværendes settupp,så havde jig uten tvil fortsatt med OM,men det blev ett valg jig måtte tage..![]()
Pst..(Du får unskylde min dårlige danske rettskrivning,kombineret med Norsk,men jig er jo ikke Dansk,selv om vi haver den samme genuiale interesse for saltvand,så du og alle andre får akseptere det .
)
Du skal ikke se bort ifra att jig tager en tur indom utpå vårparten(April) for inspektion,når jig er nede i køben igjen og bor en dag eller to på "Star hotel",er jo sikkert ikke langt fra dig dette,men vi får se,det er lenge til April.
Ork ja.. armene blev brugt her i aften.. men ville sku have vand i... også måtte det jo blive med spande.. hahaha.hellfish skrev:på det andet sidste billede kan man se du har fået fyldt en del spande idet ser sjovt ud med de bobbel lag! .. hvornår er planen at der skal "rigtigt" vand i ?