"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Planlægning/opstarts-hjælp på sydsjælland

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Ludvigsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 15:16
11
Postnummer: 4773 Stensved
Saltvand siden?: 2012

Planlægning/opstarts-hjælp på sydsjælland

Indlæg af Ludvigsen »

Hej alle,

Efter at have haft malawi i en del år, er jeg faldet pladask for saltvandsverdenen. :f3: Jeg er lige nu igang med planlægningsfasen af mit første saltvandsakvarie, men kan godt bruge lidt hjælp/råd.
Derfor søger jeg en venlige sjæl omkring sydsjælland der har lyst til at vise mig sit akvarie og fortælle mig om udstyr / teknik / vedligeholdelse så jeg er godt rustet til opstart af min egen balje.
Jeg kan ikke forestille mig andet end at dette er stedet af få en hjælpende hånd ;)

Mvh

Mikkel
Brugeravatar
clb
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 43
Tilmeldt: ons 16. nov 2011 09:31
12
Postnummer: 4970 Rødby
Saltvand siden?: 2010

Re: Planlægning/opstarts-hjælp på sydsjælland

Indlæg af clb »

Hejsa og velkommen til det salte :beer:
Vil da meget gerne hjælpe og vise min balje frem, eneste minus er at jeg bor i Rødby,men du skal være så velkommen :y
Min balje er på lige godt 1000 liter så der er da lidt at kigge på, men måske der er nogle tættere på dig.
Mvh.
Christian og Winnie
poul-henning
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 229
Tilmeldt: man 18. jan 2010 21:05
14
Postnummer: 4970 Rødby
Saltvand siden?: 2009

Re: Planlægning/opstarts-hjælp på sydsjælland

Indlæg af poul-henning »

hej og velkommen til salt verdenen..
du kan prøve at kontakte christian "sydsjælland" hedder han herinde, han bor i mern .
det kan jo være han vil hjælpe dig lidt igang
Nyt akv . 720 liter med 200 liter sump.
Ludvigsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 15:16
11
Postnummer: 4773 Stensved
Saltvand siden?: 2012

Re: Planlægning/opstarts-hjælp på sydsjælland

Indlæg af Ludvigsen »

clb skrev:Hejsa og velkommen til det salte :beer:
Vil da meget gerne hjælpe og vise min balje frem, eneste minus er at jeg bor i Rødby,men du skal være så velkommen :y
Min balje er på lige godt 1000 liter så der er da lidt at kigge på, men måske der er nogle tættere på dig.

wow 1000 liter var ikke lige størrelsen jeg havde tænkt mig at starte op, men teknikken er vel det samme, bare i anden målestok :) Det kan da godt være man skal en tur til Rødby og kigge selvom det er en lille tur her fra. Tak for tilbudet. Ser lige om der kommer noget tætter på.
Ludvigsen
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 19. sep 2012 15:16
11
Postnummer: 4773 Stensved
Saltvand siden?: 2012

Re: Planlægning/opstarts-hjælp på sydsjælland

Indlæg af Ludvigsen »

poul-henning skrev:hej og velkommen til salt verdenen..
du kan prøve at kontakte christian "sydsjælland" hedder han herinde, han bor i mern .
det kan jo være han vil hjælpe dig lidt igang

Det er heldigvis dejlige tæt på, så det vil være dejligt hvis jeg kan få ham med på ideen :wink:


Jeg har prøvet at kigge i den gruppe der hedder "saltvandsakvarister syd- og vestsjælland" , men der står jeg ikke har rettigheder til at se hvad der foregår i den gruppe. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
poul-henning
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 229
Tilmeldt: man 18. jan 2010 21:05
14
Postnummer: 4970 Rødby
Saltvand siden?: 2009

Re: Planlægning/opstarts-hjælp på sydsjælland

Indlæg af poul-henning »

du kan prøve at kontakte en admin og se om de kan hjælpe dig ind
Nyt akv . 720 liter med 200 liter sump.
sydsjælland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 335
Tilmeldt: ons 9. feb 2011 14:38
13
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Planlægning/opstarts-hjælp på sydsjælland

Indlæg af sydsjælland »

Hej :-)

Vil du gerne have mig til at skræmme dig væk fra saltvand :-) Eller hjælpe dig igang så skal du være velkommen jeg bor mellem mern og langebæk og jeg vil foretrække hvis du har tid og lyst at du kommer forbi til en sludder og kop kaffe så kan du se og høre lidt om mit setup.
Jeg er ikke expert i saltvand men jeg ved rigtig meget om at være nybegynder og gerne vil gå fra 0 til 100 på et splitsec.
Jeg har selv begået end del af de klassiske fejl, lyttet til kloge og tossede, blevet taget ved næsen både af forhandlere og på brugt markedet, designet og udviklet ting selv, har købt koraller fisk sand osv i england tyskland og selvfølgelig flere steder her hjemme både på sjælland og jylland, har haft 3 forskellige setup på nu snart 2 år og arbejder på endnu et nyt :-)
Jeg har masser af tid dag/aften her og nu frem til den 10/11 så kniber det lidt mere men du er velkommen til at ringe til mig på 40320924.
Mvh Christian
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 930
Tilmeldt: man 23. jul 2007 01:29
16
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Re: Planlægning/opstarts-hjælp på sydsjælland

Indlæg af TimW »

Ludvigsen skrev:
poul-henning skrev:hej og velkommen til salt verdenen..
du kan prøve at kontakte christian "sydsjælland" hedder han herinde, han bor i mern .
det kan jo være han vil hjælpe dig lidt igang

Det er heldigvis dejlige tæt på, så det vil være dejligt hvis jeg kan få ham med på ideen :wink:


Jeg har prøvet at kigge i den gruppe der hedder "saltvandsakvarister syd- og vestsjælland" , men der står jeg ikke har rettigheder til at se hvad der foregår i den gruppe. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
Hej ludvigsen og velkommen den er blevet fikset med gruppen :beer:
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"