I'm in dire staits here - har brug for nogle gode tips

Her til morgen fik jeg en email fra min kære nabo (rækkehus) som spurgte om jeg også var generet af en eller anden mærkelig brummerlyd...

Øhm.. joeh... gumlede lidt og jeg må indrømme at den skummer jeg købte brugt (en H&S 150-F2001 - med en Aquabee 2000/1 med nålehjul) nok brummer en del, men har koncentreret mig om at få det hele til at rulle (er igang med indkøring af sten).
Jeg har prøvet at pille pumpen af og bare lade den spytte vand/luft ud i sumpen (for at udelukke at det var kontakten med skummerhuset der skabte brummeriet), men den brummer lige meget uanset...
Jeg har læst herinde at folk klager lidt over larm fra luftrøret, men den larm som det giver bliver fuldstændigt overdøvet af brummen.
Som returpumpe har jeg købt en Tunze Silence 3000 l/t og den er ikke lydløs, men OK. Blot til sammenligning.
Hvad gør jeg? Kan det give mening at købe en ny skummerpumpe (skummerhuset er sådan set godt nok) og montere den i stedet for Aquabee 2000/1? Eller er Aquabee 2000/1 noget af det mest lydløse man alligevel kan skaffe?
Jeg har luret på en Tunze Hydrafoamer Silence - men ved ikke engang hvor man kan købe den og hvad den koster...
Hjææææælp please

/Kristian
Jeg kan selvfølgelig beklæde hele sumpen med æggebakker og sådan - men