Nyeste billeder af JJ's koralrev
Nyeste billeder af JJ's koralrev
Dem af jer der fotograferer akvarier, kender sikkert den fornemmelse når man bare ikke er tilfreds med billederne, men vil lige gøre det lidt bedre næste gang, men jeg føler ikke at der sker forbedringer, så enten er jeg ude af træning eller også må jeg bare stille mig tilfreds.
Mvh. Michael Westermann
Mvh. Michael Westermann
ps. ps. der er også lidt skud af de lidt mindre akvarier, men det ved du mere om Brian 
forøvrigt er det næsten en umulig opgave at opnå den store dybdeskarphed, når et akvarium er så dybt som i dette tilfælde, i hvertfald ikke uden det går ud over lukkertiden og selvom jeg kompenserer for dette med en høj ISO, så ender jeg med pænt meget støj på billederne.

forøvrigt er det næsten en umulig opgave at opnå den store dybdeskarphed, når et akvarium er så dybt som i dette tilfælde, i hvertfald ikke uden det går ud over lukkertiden og selvom jeg kompenserer for dette med en høj ISO, så ender jeg med pænt meget støj på billederne.
Lige umiddelbart har du ret Seier, men husk nu på at jeg har optimale forhold hvad kamera og akvarie angår, så det skal altså bare være bedre en det bedste, hvis du forstår.
Jeg var ude ved JJ nogle dage før og det blev faktisk en gang være "møj" hvilket ikke forener sig med at jeg burde være sikker i dette akvariefoto, men alligevel smutter den...surt!
Hilsen Michael
Jeg var ude ved JJ nogle dage før og det blev faktisk en gang være "møj" hvilket ikke forener sig med at jeg burde være sikker i dette akvariefoto, men alligevel smutter den...surt!
Hilsen Michael
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Jeg syntes også de er rigtig gode men jo der har været bedre farver på nogle af dine tidligere billeder, især på koraller mm i baggrunden.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

Hej Brian
Jeg har for nylig fået et værktøj til at kalibrere min skærm Spyder2Pro som det hedder, har ændret farve og temperatur på min skærm og ud fra dette har jeg valgt, så måske derfor er disse ændringer sket.
Det lille akvarium er lidt problematisk at fotografere og det oplever jeg i nogle tilfælde at et akvarium kan være svært at få "fanget" rigtig, og i nogle tilfælde kan det handle om at skifte vinkel eller sætte det i et helt andet rum, men nu er akvarier jo noget man ikke bare lige flytter rundt med, så har kan jeg ikke gøre det anderledes.
Forskellen denne gang er at jeg har totalt udeladt flash-lys og det kan måske være forskellen, ellers synes jeg at når det gælder foto af koraller, så er det ofte de bedste skud tages med mit makro.
Denne gang var det jo oversigtbilleder, så derfor er der anvendt vidvinkel og ellers et meget lysstærkt 85mm f/1.2, men disse er ikke helt færdigbehandlet, det tager jo pænt tid at færdiggøre 5 giga billeder der er taget i RAW
Hilsen Michael
Jeg har for nylig fået et værktøj til at kalibrere min skærm Spyder2Pro som det hedder, har ændret farve og temperatur på min skærm og ud fra dette har jeg valgt, så måske derfor er disse ændringer sket.
Det lille akvarium er lidt problematisk at fotografere og det oplever jeg i nogle tilfælde at et akvarium kan være svært at få "fanget" rigtig, og i nogle tilfælde kan det handle om at skifte vinkel eller sætte det i et helt andet rum, men nu er akvarier jo noget man ikke bare lige flytter rundt med, så har kan jeg ikke gøre det anderledes.
Forskellen denne gang er at jeg har totalt udeladt flash-lys og det kan måske være forskellen, ellers synes jeg at når det gælder foto af koraller, så er det ofte de bedste skud tages med mit makro.
Denne gang var det jo oversigtbilleder, så derfor er der anvendt vidvinkel og ellers et meget lysstærkt 85mm f/1.2, men disse er ikke helt færdigbehandlet, det tager jo pænt tid at færdiggøre 5 giga billeder der er taget i RAW

Hilsen Michael
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Super flot akvarie (som altid), men at du stiller spørgsmål omkring billederne er for mig meget undrende da billederne jo er super gode.....
Senest rettet af Lord Mike søn 10. sep 2006 12:25, rettet i alt 1 gang.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Miwes - Ok men som sagt de er stadig knald hamrende gode !
Carsten - Det er riffkeramik ! Plader samt 3 kæmpe store søjler !!!! Dertil 100kg levende sten
Et billede fra hans hjemmeside :

Hans hjemmeside er desuden opdateret med de nye billeder samt meget andet - http://www.reefs.dk/
Vi er gået tilbage til den sorte baggrund for at fremhæve de smukke billeder endnu mere
Carsten - Det er riffkeramik ! Plader samt 3 kæmpe store søjler !!!! Dertil 100kg levende sten

Et billede fra hans hjemmeside :

Hans hjemmeside er desuden opdateret med de nye billeder samt meget andet - http://www.reefs.dk/
Vi er gået tilbage til den sorte baggrund for at fremhæve de smukke billeder endnu mere

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Det er nogle JJ selv er begyndt at fremstille efter samme opskrift så at sigeCarsten skrev:Svaret gav sig selv, da jeg fik kigget på hans egen hjemmeside.
"Keramisk indfarvet kalk dekoration" Hvor har han det fra??
Er det noget som Reefkeramik er begyndt at lave eller??

De er møg flotte men vist også dyre at lave !
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Nææ men hvorfor skulle han også det ? Det er jo blot noget han har lavet til det 35 liters nano ?Carsten skrev:Det er da ikke noget han har fortalt til ret mange at han laver det.
Mvh
Brian
[/center]
Brian

-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Horsens
Læste lige et andet sted på siden at Etheg har dem. Jeg fandt også et par spændende sider http://www.nanotuners.com og http://www.nano-reef.com
- kim bodenhof
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Vordingborg (sydsjælland)
- Kontakt:
http://www.e-akvariet.dk, der kan du også få hængefilteret der passer til
Mvh Kim Bodenhof
http://www.onlinenu.dk/bodenhof
250L bliver snart byttet ud med 530L
27L nano har kørt i snart 2år

http://www.onlinenu.dk/bodenhof
250L bliver snart byttet ud med 530L
27L nano har kørt i snart 2år

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Det kan du kun hos JJ da det er et han selv har lavet det hele til. 3500 mener jeg for det 35 liters med alt - http://www.reefs.dk/Nano%2035%20liter.htmHede skrev:Er der nogen af jer derude, der ved hvor man kan købe et nano akvarie som det Jens Jørgen har.
Mvh
Brian
[/center]
Brian