Slut med anemoner for mit vedkommende.
Nitten
-
johanne86
- Palet kirurg

- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 8220 Brabrand
- Saltvand siden?: 2009
- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk

- 14
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Nitten
Øv 
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
- amddurin
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Ja, det er fandme uheldigt...
Hvilken pumpetype var det?
-Tænker om Tunze 6045 f.eks. har plads nok mellem rillerne til at det kan gå galt med anemoner, for så er det da ikke nemt uden finmasket net rundt om pumperne..

Hvilken pumpetype var det?
-Tænker om Tunze 6045 f.eks. har plads nok mellem rillerne til at det kan gå galt med anemoner, for så er det da ikke nemt uden finmasket net rundt om pumperne..
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62 (Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
-
Kim Bauer
- Sommerfugl fisk

- 13
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: Nordsjælland
Det er da meget uheldigt. 
Hentede i mandags en dejlig rød bubble tip anemone, lever fint sammen med mine Tunze 6055, der kan de ikk kom ind. Dog gemmer den sig bag stensætningen, selv om jeg prøver at flytte den frem.
Hentede i mandags en dejlig rød bubble tip anemone, lever fint sammen med mine Tunze 6055, der kan de ikk kom ind. Dog gemmer den sig bag stensætningen, selv om jeg prøver at flytte den frem.
- Ryom
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Bare rolig. Hvis først anemonen kommer tæt nok på en af dine 6055'ere skal den nok komme derind. Har 2 gange fisket anemomer ud af vores tunze 6025. Anamonerne var ikke kommet ind til propellen endnu. Men var godt på ved til det. De måtte skæres af...
-
flzak
- Kejser fisk

- Reactions: 21
- 16
- Postnummer: 5220 Odense SØ
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Var de på vej ind gennem rillerne i siden eller ind forfra??Ryom skrev:Bare rolig. Hvis først anemonen kommer tæt nok på en af dine 6055'ere skal den nok komme derind. Har 2 gange fisket anemomer ud af vores tunze 6025. Anamonerne var ikke kommet ind til propellen endnu. Men var godt på ved til det. De måtte skæres af...
-
mcnats
- Foxface

- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense C
Surt.
Hvis en af mine to vælger at tage en vandretur en dag, skal jeg nok finde saksen frem så du kan prøve igen
Hvis en af mine to vælger at tage en vandretur en dag, skal jeg nok finde saksen frem så du kan prøve igen
-
flzak
- Kejser fisk

- 16
Hey Jonas.mcnats skrev:Surt.
Det er meget generøst!, men jeg tør ikke tage chancen en gang til og tænk hvis man har andre koraller og lortet vælger at tager sig en tur.
Anemoner no more og derfor dropper jeg også planerne omkring klovnfisk for syntes unægtelig at de 2 ting høre sammen.
-
flzak
- Kejser fisk

- 16
Jeg er desværre ikke så vild med Euphyllia arterne. Jeg var dog ude i det på det tidspunkt, men droppede det igen.
-
mcnats
- Foxface

- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense C
Min røde btrack anmode vandrede også flere gang i løbet af de første par måneder og røg også i pumpe et par gange. Men nu, hvor den i øvrigt har delt sig, bliver de hvor de er. Måske tager det lidt tid før de føler sig hjemme.
-
Anders månsson
- Rev haj

- Reactions: 56
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Det er jeg ked af at høre glenn!!! Den var ellers flot...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- Ryom
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Var de på vej ind gennem rillerne i siden eller ind forfra??[/Carsten skrev:Ryom skrev:Bare rolig. Hvis først anemonen kommer tæt nok på en af dine 6055'ere skal den nok komme derind. Har 2 gange fisket anemomer ud af vores tunze 6025. Anamonerne var ikke kommet ind til propellen endnu. Men var godt på ved til det. De måtte skæres af...
Gennem rillerne på siden
-
johanne86
- Palet kirurg

- 15
- Postnummer: 8220 Brabrand
Prøv at købe en anemone, som sidder på en sten. Og den skal sidde godt fast - du skal ikke kunne se foden. Hvis foden er godt gemt væk i stenen, er der større sandsynlighed for at den bliver der, og så kan du stort set placere stenen, hvor du vil i akvariet med tanke på anemonens behov.
Jeg har haft 4 anemoner (BTA), hvoraf kun den ene vandrede, og den var købt af en anden som havde problemer med at den vandrede. Den gav jeg op med og solgte den videre. Men de andre er blevet siddende, hvor jeg placerede dem/stenen og er beboet at to klovnefisk. Jeg har også et klovnefiskepar i en blødkorel. Det er altså lige så sjovt at se på, så hvis du ikke har mod på anemonen, så synes jeg ikke at du skal droppe klovnefiskene.
Jeg har haft 4 anemoner (BTA), hvoraf kun den ene vandrede, og den var købt af en anden som havde problemer med at den vandrede. Den gav jeg op med og solgte den videre. Men de andre er blevet siddende, hvor jeg placerede dem/stenen og er beboet at to klovnefisk. Jeg har også et klovnefiskepar i en blødkorel. Det er altså lige så sjovt at se på, så hvis du ikke har mod på anemonen, så synes jeg ikke at du skal droppe klovnefiskene.
-
flzak
- Kejser fisk

- 16
Ja det er nemlig ærgerligt for som du siger den var flot!Anders månsson skrev:Det er jeg ked af at høre glenn!!! Den var ellers flot...
-
flzak
- Kejser fisk

- 16
Nitten igen!!
Fik en stor flot bt anemone foræret i torsdags da jeg havde besluttet for at give det en chance til. I går gik det så galt igen og måtte i løbet af dagen "redde" anemonen ud af mine pumper flere gange og bedst som jeg troede den havde fundet et sted at sidde flyttede den sig og blev revet med af strømmen.
Besluttede mig så for at skrive til den glade giver (Tak Mcnats
) og bede ham tage den tilbage. I går aftes kunne jeg så igen rende rundt og redde den PIS anemone og til sidst blev jeg sku lidt desperat da han ikke havde været på sf og set min besked og satte den tilsalg da jeg bare ville ha det lort ud af min balje.
Mine anstrængelser var forgæves og har igen været i gang med pincetten for at fjerne anemone rester.
Definetiv slut med anemoner.
Fik en stor flot bt anemone foræret i torsdags da jeg havde besluttet for at give det en chance til. I går gik det så galt igen og måtte i løbet af dagen "redde" anemonen ud af mine pumper flere gange og bedst som jeg troede den havde fundet et sted at sidde flyttede den sig og blev revet med af strømmen.
Besluttede mig så for at skrive til den glade giver (Tak Mcnats
Mine anstrængelser var forgæves og har igen været i gang med pincetten for at fjerne anemone rester.
Definetiv slut med anemoner.
- amddurin
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
- Kontakt:
Fintmasket net, af kunststof, rundt om cirkulationspumperne vist den eneste holdbare løsning til de sata... anemoner...

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014