"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 922
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 16:48
13
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Vil lige vise min nye osmose andlæg frem, jeg er vandt til et andlæg der kan lave 90L i døgnet, det har laver 800L i døgnet, der er virkelig smæk på! med Automatiseret backflush booster pumpe og TDS Måler :)


trolle
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 483
Tilmeldt: fre 27. okt 2006 15:39
17
Postnummer: 2200 København N
Geografisk sted: nørrebro

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af trolle »

Det er et godt anlæg :) Har lillebroderen til det du viser og vil til en hver tid anbefale det!
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 922
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 16:48
13
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

trolle skrev:Det er et godt anlæg :) Har lillebroderen til det du viser og vil til en hver tid anbefale det!
Ja det virker som et rigtig godt andlæg, men skam heller ikke billigt!
Brugeravatar
Langtoft
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 392
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 21:32
15
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af Langtoft »

Hva gir man så for sådan et anlæg?
En gang saltvand - altid saltvand...

Opstart af 150 liters saltvandsakvarie medio 2011
viewtopic.php?f=92&t=43135
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af Carsten »

800 liter om dagen giver max 33,33 liter i timen.
Den mængde vand som kommer ud af den slange på filmen ser ud til at være så kraftig, at jeg kunne fristes til at sige at der er byttet om på slangerne

Et link til anlæget ville også være godt.
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 602
Tilmeldt: ons 3. dec 2008 21:55
15
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2006

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af Thomaas »

Carsten skrev:800 liter om dagen giver max 33,33 liter i timen.
Den mængde vand som kommer ud af den slange på filmen ser ud til at være så kraftig, at jeg kunne fristes til at sige at der er byttet om på slangerne

Et link til anlæget ville også være godt.
Det er tilsluttede lige efter bogen, har selv det samme anlæg.
De 800 liter holder dog ikke, 550 liter er mere korrekt. Hos mig laver jeg ca. 25 liter på 80 minutter, ved en temp på 5 grader i tilgang.
Måske hvis tilgangsvandet er 25 grader laver det nok de 800 liter som det er opgivet til at skulle.

Thomas
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 922
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 16:48
13
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Carsten skrev:800 liter om dagen giver max 33,33 liter i timen.
Den mængde vand som kommer ud af den slange på filmen ser ud til at være så kraftig, at jeg kunne fristes til at sige at der er byttet om på slangerne

Et link til anlæget ville også være godt.

Der er ikke byttet om på noget, jeg lavede 16L på 25 min ca. Det mobys største osmose andlæg http://www.deepoceanshop.dk/teknik/osmo ... 0-gpd.html
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af Carsten »

Ok! Men det er da også en heftig pris!
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 922
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 16:48
13
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

Carsten skrev:Ok! Men det er da også en heftig pris!

købte den af en kammerat der var ude for et uheld, og der hade den ikke været brugt mere en 1 uge, så fik den lidt billiger, men ja den er meget dyr! kender ikke til andet en den her og mit gamle 90L Rowa, så ud fra det er det et stort spring, er glad for den :)
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 408
Tilmeldt: søn 24. apr 2011 13:26
13
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af gnizten »

Jeg har også et Puratek Deluxe 200 magen til, og jo det leverer varen jeg laver 10 l vand på mellem 10 og 15 min. så det er en små 8-900 l i døgnet så den er god nok. :-). det spiller bare.
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3807
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Puratek Deluxe 200 GPD osmose

Indlæg af crazy seahorse »

Har et magen til og det fungerer fint, når det kører.
Jeg har dog haft lidt problemer med det.
Da det blev leveret manglede den adaptor som skal sidde mellem, i mit tilfælde, udtaget til håndbruseren og den tynde fødeslange til anlægget.
Den er ikke ligetil at finde da den har en anden gevindtype. Gevindstigninger er ikke en af mine spidskompetancer, men det fik jeg at vide var det der gjorde det besværligt.
Tyskere er ikke altid så nemme at have med at gøre, men jeg fik god hjælp af Moby som skaffede den manglende del.

Der gik nok lidt princip i det for mit vedkommende for den koster ikke alverden ( 25,00 kr.)og jeg kunne købe den hos Rent Postevand tror jeg nok.
Men når man tager over 3.000,00 for et anlæg, skal man ikke ud og købe fittings andre steder for at få det til at virke. Specielt ikke når der står på kassen at alt er med.
Desuden VAR den med i den kasse Thomaas fik, så den manglede simpelthen. Men tyskerne var af en anden mening.

Mit er defekt i øjeblikket, da den ikke kan holde trykket og derfor ikke laver vand. Jeg lånte et reserve anlæg af Moby og med stumper herfra fik vi det kortvarigt til at virke.
Det er tilsyneladende styringsboksen der laver halløj. Men det er vi ved at komme omkring og jeg får et nyt anlæg. Også her har Moby hjulpet med til, at vi fandt en løsning.

Så alt i alt er jeg godt tilfreds med det. Der findes jo mandagsmodeller indenfor alt og jeg har bare været uheldig at få sådan en.

En anden lille ting som dette anlæg har og som ikke fremgår af tråden er, at du ved at tilslutte det rigtigt kan have det stående permanent tilsluttet med både strøm og vand.
Jeg åbner bare for kugleventilen når jeg skal lave osmosevand, på samme måde som jeg åbner for vandhanen når jeg skal lave kaffe. Jeg skal ikke tilslutte det først.
Det var Thomaas her fra SF der viste mig den lille finte.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"