Har i dag anskaffet mig en lille Tridacna musling. Fandt en god placering til den, og den har været foldet ud efter ½ time. Nu slukkede lyset så, og pludselig ser jeg at muslingen er væk. Skynder mig at finde lommelygten, og ser til min skræk at Eremitten har hevet den ned på bunden og her er han i fuld gang med at angribe foden på muslingen.
Jeg flår selvfølgelig alt åben og får fat i muslingen, puffer eremitten væk (den bliver grebet af powerhead strømmen og bliver ført over i den anden ende af baljen

2 minutter efter ser jeg eremitten ræse, og jeg mener ræse, hen over gruset. Tænker det må være fordi den ikke kan lide at gå på gruset

Nå jeg tænker at jeg nok hellere lige må holde øje med, hvad den skal med den fart. Og pænt nok, den ræser lige op til hvor muslingen sad, finder intet der, ræser så ned og op igen af den anden søjle hvor muslingen sidder nu.
Resolut åbner jeg det hele igen (eremitten har nu nået muslingen og sidder og roder lidt på oversiden hvorefter den vipper den rundt og angriber foden igen).
Eremitten bliver indfanget under diverse forbandelser og fravristet muslingen. Nu er min eremit i sumpen, forb............ møgdyr.

Synes da ikke jeg kan mindes at have hørt eremitter kan finde på det, før?????? Kan den have fået en hjerneblødning??? Eller kan det være fordi den tror den kan bruge huset?
Uanset hvad kommer den IKKE tilbage i baljen igen, i hvert fald ikke før muslingen sidder fast, eller må jeg bare acceptere at den ikke kan komme tilbage?