Lange indlæg er "ulæselige"
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Lange indlæg er "ulæselige"
Det ville glæde mig hvis de brugere der skriver lange indlæg, ville gøre sig den ulejlighed at tilføje nogle passende linieskift, så teksten/budskabet bliver til at overskue - også for ældre mennesker 

Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Boyu 128 L
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Lange indlæg er "ulæselige"
Skal nok tænke på dig fremover doktormand.bhjensen skrev:Det ville glæde mig hvis de brugere der skriver lange indlæg, ville gøre sig den ulejlighed at tilføje nogle passende linieskift, så teksten/budskabet bliver til at overskue - også for ældre mennesker
Giver dig ret i at det kan blive noget gnidret uden linieskift.
Man er jo i fare for at hyperventilere når man læser det ellers.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Glæder mig der ihvertfald er én der er enig i "problemet" 
Personligt opgiver jeg næsten fra start af at overskue disse store mængder af ord. Jeg tænker ikke på nogen speciel bruger, men jeg tror da lidt linieskift ind imellem ville gøre det lettere for os alle.
Herligt forår til alle herfra

Personligt opgiver jeg næsten fra start af at overskue disse store mængder af ord. Jeg tænker ikke på nogen speciel bruger, men jeg tror da lidt linieskift ind imellem ville gøre det lettere for os alle.
Herligt forår til alle herfra
Boyu 128 L
Boyu 128 L
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Og hvis folk så ville bruge nogle kommaer og punktummer. Nogle få indlæg er umulige at læse fordi det hele er i en lang smøre
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
spar paa energien og udnyt dagslyset istedet
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Ej nu må i altså, skal man nu ligefrem være oppe i dansk stil for og skrive herinde. Come on
Jeg gider da ikke skrive en lang forklaring hvis jeg skal sidde bagefter og rette grammatik inden jeg poster.
Jeg gider da ikke skrive en lang forklaring hvis jeg skal sidde bagefter og rette grammatik inden jeg poster.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
+1Thue skrev:Ej nu må i altså, skal man nu ligefrem være oppe i dansk stil for og skrive herinde. Come on
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Det var lige det der var mit budskabCarsten skrev:Og hvis folk så ville bruge nogle kommaer og punktummer. Nogle få indlæg er umulige at læse fordi det hele er i en lang smøre

Boyu 128 L
Boyu 128 L
Hvis man som mig afligvel ikke fatter hvor man skal sætte koma og punktum så lader man bare være.
Har rigeligt i at få stavet rigtigt
Syndes dem der gider lave lange indlæg gør et godt stykke arbejde i at formulere sig og få det hele med så mange spørsmål de kan undværes når der skal besvares.
Feks. Mit akvarie køre ikke hvad kan der være galt ?
Her kunne jeg godt bruge at folk kom med et langt indlæg i stedet for samt frisk tal fra målinger af vandet...haha
Steen
Har rigeligt i at få stavet rigtigt

Syndes dem der gider lave lange indlæg gør et godt stykke arbejde i at formulere sig og få det hele med så mange spørsmål de kan undværes når der skal besvares.
Her kunne jeg godt bruge at folk kom med et langt indlæg i stedet for samt frisk tal fra målinger af vandet...haha
Steen
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Det har ikke noget med "dansk stil" at gøre, selvom man måske nok en gang imellem kan undres over de manglende stave/sproglige færdigheder i indlæggene.Thue skrev:Ej nu må i altså, skal man nu ligefrem være oppe i dansk stil for og skrive herinde. Come on
Mit budskab var bare at et langt indlæg kunne gøres meget mere læsevenligt vha. et par linieskift

Boyu 128 L
Boyu 128 L
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
spdiving skrev:Hvis man som mig afligvel ikke fatter hvor man skal sætte koma og punktum så lader man bare være.
Har rigeligt i at få stavet rigtigt![]()
Steen

Boyu 128 L
Boyu 128 L
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Steen selv om du siger at du ikke er verdens mester i grammatik, så deler du teksten op i afsnit.
Og det er der desværre nogen som ikke gør
Og det er der desværre nogen som ikke gør
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Lige præcis, dette indlæg er meget læsevenligtspdiving skrev:Hvis man som mig afligvel ikke fatter hvor man skal sætte koma og punktum så lader man bare være.
Har rigeligt i at få stavet rigtigt![]()
Steen

Og man skal absolut ikke være mester i noget som helst, bare man vil tage hensyn til at andre også skal have noget ud af det man skriver.
Ellers kan man jo rent faktisk forvente at ingen gider svare, fordi ingen gider læse.

Glædeligt forår.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
vi må altså også tage hensyn til folk der ikke er gode til både at stave skrive eller sætte kommaer og punktummer
men bortset for det så også godt forår her fra
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
ah nu må i da tage jer sammen det er da let at læse alle de lange indlæg uden punktummer og kommaer der er da ingen problemer i det og dog det er måske lidt svært at finde ud af hvad folk egentlig vil sige når der står 10 linjer uden et eneste punktum komma eller mellemrum og så er der nok mange der opgiver at læse hvad der står for det er for indviklet bare et enkelt punktum eller linjeskift ind imellem hjælper meget på forståeligheden jeg giver dig helt ret bjørn jeg tivvler meget på at der er henvist til nogle af dem der skriver i denne tråd men der er nogle enkelte indlæg hist og her der er meget svære at læse hvor problemstillingen faktisk er meget relevant men man svarere ikke da det er uforståeligt nu håber jeg i alle kan læse dette 
Og for forståelsens skyld:
Ah nu må i da tage jer sammen det er da let at læse alle de lange indlæg uden punktummer og kommaer, der er da ingen problemer i det. Og dog, det er måske lidt svært at finde ud af hvad folk egentlig vil sige når der står 10 linjer uden et eneste punktum, komma eller mellemrum. Og så er der nok mange der opgiver at læse hvad der står for det er for indviklet.
Bare et enkelt punktum eller linjeskift ind imellem hjælper meget på forståeligheden. Jeg giver dig helt ret Bjørn, jeg tivvler meget på at der er henvist til nogle af dem der skriver i denne tråd, men der er nogle enkelte indlæg hist og her der er meget svære at læse, hvor problemstillingen faktisk er meget relevant, men man svarere ikke da det er uforståeligt.
Nu håber jeg i alle kan læse dette

Og for forståelsens skyld:
Ah nu må i da tage jer sammen det er da let at læse alle de lange indlæg uden punktummer og kommaer, der er da ingen problemer i det. Og dog, det er måske lidt svært at finde ud af hvad folk egentlig vil sige når der står 10 linjer uden et eneste punktum, komma eller mellemrum. Og så er der nok mange der opgiver at læse hvad der står for det er for indviklet.
Bare et enkelt punktum eller linjeskift ind imellem hjælper meget på forståeligheden. Jeg giver dig helt ret Bjørn, jeg tivvler meget på at der er henvist til nogle af dem der skriver i denne tråd, men der er nogle enkelte indlæg hist og her der er meget svære at læse, hvor problemstillingen faktisk er meget relevant, men man svarere ikke da det er uforståeligt.
Nu håber jeg i alle kan læse dette

Mvh Anette og Kristoffer
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
naar indlaegget allerede starter i overskriften er det jo haablöst
jeg har laert at man aldrig skal aabne noget man ikke ved hvad er for at ungaa spam paa sin computer,saa indlaeg som,hvad hvis nu???kan jeg....og saa er der gangske vidst osse viderer je dem klikker jeg slet ikke paa
jeg ved ikke ka ta det,godt foraar

jeg ved ikke ka ta det,godt foraar

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg er enig i denne betragtning. Der er jo nogle der er ordblinde og for hvem det er en overvindelse, at skulle formulere sig på skrift.wondersurfer skrev:vi må altså også tage hensyn til folk der ikke er gode til både at stave skrive eller sætte kommaer og punktummer
Grammatik kan også være en svær størrelse. Men det vigtigste er vel, om det er muligt at få fat i meningen.
Og her kan det nogen gange godt knibe - navnlig hvis det er et langt indlæg.
At dem der har det svært med det skriftlige alligevel skriver, synes jeg er al ære værd.

Men alle skriver vel fordi de har noget på hjerte og så er det jo en skam hvis ens indlæg ikke bliver læst, blot fordi det ikke er stavet rigtigt eller er grammatisk forkert.
En god ven af mig sagde engang til mig " du skriver for at andre skal læse det - det mindste du kan gøre er, at gøre dig umage".
For mig er det at gøre mig umage eksempelvis, at jeg anvender "vis prøve" dimsen når jeg har skrevet mit indlæg.
Hvis det ikke giver mening eller ser forkert ud, når jeg selv læser prøven, så kan jeg ikke forvente at det giver mening for andre.
Personligt sender jeg aldrig noget afsted uden at have gennemset det. Og jeg finder ofte løse bogstaver i enden af ord, eller forkerte vendinger som er smuttet med i kampens hede.
Så må jeg luge ud og det gør jeg så.
Det er i øvrigt også rigtig fint forår her i Ganløse.
Rigtig god dag til jer alle.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9440 Aabybro
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
- Kontakt:
Jeg er helt enig med BHJensen. Samtidigt kan jeg også sagtens forstå ordblindes problemer. Jeg er også fuld af respekt for at i trods alt stadig skriver herinde! Man kan vel sige at dårligt læsende har ligeså store problemer som ordblinde. Jo, jeg ved godt at briller og godt lys hjælper, men det er nu også nemt for os andre at tænke lidt over hvad vi skriver og ikke mindst hvordan vi gør det.
Personligt har jeg en evne til at skrive enormt lange sætninger( hvilket min dansk lærer red som en mare), og jeg kæmper stadig med at fatte mig i korthed.
Jo mere tydeligt vi skriver, jo større er fornøjelse for os alle sammen!
God Mandag til alle!
Personligt har jeg en evne til at skrive enormt lange sætninger( hvilket min dansk lærer red som en mare), og jeg kæmper stadig med at fatte mig i korthed.
Jo mere tydeligt vi skriver, jo større er fornøjelse for os alle sammen!
God Mandag til alle!
Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Nu vi er ved ting der er irriterende - jeg synes det er mega frusterende folk der replyer i et reply som allerede er replyet!
Det gør at man får samlet hele tråden i en post - og gør det mega langt at side at køre igennem
Jeg er personligt fan af
@ user xx - jeg synes du skal xx
Det gør det hele mere overskueligt imo
Det gør at man får samlet hele tråden i en post - og gør det mega langt at side at køre igennem
Jeg er personligt fan af
@ user xx - jeg synes du skal xx
Det gør det hele mere overskueligt imo
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Hver fugl(fisk?) pipper med sit eget næb, og "grammer-nazies" er ikke god stil. Men grundlæggende er retskrivningsordbogen en godt start for at blive forstået, hvad enten det drejer sig om stavning eller tegnsætning.
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
@Hougård: Jeg er ikke sikker på jeg forstår betydningen af "grammer-nazies"
Mit primære forslag var at opfordre til, at man ved lange indlæg gjorde brug af lidt linieskift ind imellem. Gerne krydret med et par kommaer og punktummer...blot for at øge læsevenligheden.
Stave- og sprogfejl forekommer jo også ret hyppigt, men det er jo ikke det, der i det væsentlige gør teksten vanskelig at overskue.
Her på SF er der selvfølgelig plads til ordblinde og deres kommentarer.
Mit primære forslag var at opfordre til, at man ved lange indlæg gjorde brug af lidt linieskift ind imellem. Gerne krydret med et par kommaer og punktummer...blot for at øge læsevenligheden.
Stave- og sprogfejl forekommer jo også ret hyppigt, men det er jo ikke det, der i det væsentlige gør teksten vanskelig at overskue.
Her på SF er der selvfølgelig plads til ordblinde og deres kommentarer.
Boyu 128 L
Boyu 128 L
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Det var bestemt ikke rettet imod dig, visse fora på nettet er forfulgt af folk der bruger mere tid på at påpege folks stavefejl end noget som helt andet.bhjensen skrev:@Hougård: Jeg er ikke sikker på jeg forstår betydningen af "grammer-nazies"