Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg købte for 2-3 uger siden en babyblå Acropora. I dag da jeg kommer hjem fra arbejde er halvdelen af den pluselig blevet limegrøn. Er den ved at dø

Det mærkelige er, at de første par uger har Nitra og Fosfat ligget meget højt, uden det tilsyneladende har generet den synderligt. Så er det da underligt det sker nu hvor begge værdier endelig er ved at være nede på et acceptabelt niveau. Der er endda begyndt at komme lidt kalkalger på stenene, og de andre koraller ser også ud til at trives (selv den Goniopora jeg fik købt uden at ane hvad det var, strækker nu polyppener op til 4 cm ud)
Skiftede 20% vand i går. Mg tallet er begyndt at falde i den sidste uges tid, så jeg er nu begyndt at tilsætte lidt af Carstens dunke. Forsigtigt, da jeg ikke har den fjeneste ide om hvor meget der skal i. For 2 dage siden havde jeg så fået Mg op på 1250, men i dag er det allerede nede på 1200 igen. Så nu fik den lige 1½ mL Mg+ igen. KH=10,2 Ca er nok også lidt i undekanten med 395. PH = 8,04 og salt 1,026, temp = 26.
Jeg har taget et billede af dyret, men det er ikke god kvalitet (iPhone) så det blå ser faktisk hvidt ud. Det er det bestemt ikke Der er en lille glasrose lige ved foden. Det kan vel ikke være den der har gjort det? Kan jeg i øvrigt give den en dråbe syre selvom den sidder helt op ad Acroporaen?
På forhånd tak. Med venlig hilsen
//Poul