Fodring

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Rahbek
Reactions:

Fodring

Indlæg af Rahbek »

Jeg håber at I vil kunne hjælpe mig.
Jeg er ved at opstille mit 575 ltr. akv., og har læst meget litteratur - men jeg må indrømme, at der er især et punkt som jeg ikke kan regne ud :roll:
Hvordan rent fysisk foder man henholdsvis koreller m.v. ????
Jeg har haft ferskvand i rigtig mange år - og det er som bekendt bare at "smidde" lidt foder i, og jeg har i dag foruden mit nye akvarium et 30.000 liter stort koi-karpebassin i haven, hvor man slet har problemer med a få de store koi'er til at spise.

Håber at I vil hjælpe.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

koraller fodres normalt ikke, de klarer sig med det som zoozanhellerne i polypperne og vævet danner til dem. Der er dog nogle koraller som skal fodres, f.eks solkoraller.
der er ikke den store forskel på at fodre i et saltvands akvarie og så i en havedam, det er blot mængden der er tilforskel.
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

og jeg har i dag foruden mit nye akvarium et 30.000 liter stort koi-karpebassin i haven
arh det var da ikk så meget :wink: 30.000 L det var ikk så lidt .... hvor meget tror du ca de har kostet dig at starte op...! dog ikk støre end en tidligere vist dam
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Rahbek
Reactions:

Indlæg af Rahbek »

Mathias_C skrev:
og jeg har i dag foruden mit nye akvarium et 30.000 liter stort koi-karpebassin i haven
arh det var da ikk så meget :wink: 30.000 L det var ikk så lidt .... hvor meget tror du ca de har kostet dig at starte op...! dog ikk støre end en tidligere vist dam
Nej, mit koi-bassin er pænt stort, men så er det heller ikke større, det er som bekendt sådan at når man først har lavet bassin/akvarium m.v. i én størrelse, ja så vil man gerne have det større - men jeg er tilfreds. Hvad bassinet har kostet, kommer jo an på så meget er med med/uden det norske granit, Bonzai-træ, Rohdendrons, øvrige planter, teknik, fisk, undervandslys ...... og ja jeg kan blive ved.
Men én ting er sikkert - det er hammer fedt :D
Rahbek
Reactions:

Re: Fodring

Indlæg af Rahbek »

Rahbek skrev:Jeg håber at I vil kunne hjælpe mig.
Jeg er ved at opstille mit 575 ltr. akv., og har læst meget litteratur - men jeg må indrømme, at der er især et punkt som jeg ikke kan regne ud :roll:
Hvordan rent fysisk foder man henholdsvis koreller m.v. ????
Jeg har haft ferskvand i rigtig mange år - og det er som bekendt bare at "smidde" lidt foder i, og jeg har i dag foruden mit nye akvarium et 30.000 liter stort koi-karpebassin i haven, hvor man slet har problemer med a få de store koi'er til at spise.

Håber at I vil hjælpe.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

????? Glemte du at skrive noget eller???
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"