"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Super Reef Octopus ps1000

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af palamo123 »

Man sidder en våd november aften og keder sig……. Stokerfyret kører og der er varme på. Træpillerne er i hus, så hvad skal man så give sig til 
Vi kender alle en sådan aften, hvor man ender på Reefcentral og graver sig igennem utallige tråde omkring alting og ingenting. Tilfældigvis ender jeg i skummersektionen og læser brugernes forvirrede anmeldelser og meninger til de mange skummermærker.
Kampen kører imellem Bubble Kings høje priser og ATI’s produkter.
Som sådan er der ikke nogen afgørelse på tingene udover en evig battlen brugerne imellem…side op og side ned.
Til sidst ender jeg på siden med Bubble Magnus, Reef octopus nye skummere og læser mig frem til disse skummere tilsyneladende har en god ydelse. ….jeg bliver fristet…..
Det hele ender med jeg kontakter en god ven i tyskland, som tager en Super reef octopus ps 1000 med hjem til DK.
Jeg har netop fået skummeren i dag og sat den til, så det bliver spændende at følge den. Stay tuned.....
Byggekvaliteten er meget god og det hele virker meget lækkert og udarbejdet i kraftige materialer. Alt passer sammen og lige til at gå til. Derudover er prisen også en helt anden end BK. Gav 2500,-
Pumpen der medfølger er en Bubble Blaster HY-1000 med et forbrug på 15w. Det er jo altid spændende at se, hvad sådan en fætter hiver ud af akvariet. Derudover er der støjen fra den, som for mig er en væsentlig faktor. Lad mig sige det med det samme. Støjmæssigt havde jeg lyst til at løbe en sejrsrunde i villakvarteret, da denne pumpe er stortset lydløs. Hvad den så yder rent skummermæssigt vender jeg tilbage med. Dog ser det lovende ud måden den laver microbobler på i det semikegleformede rør.
Skummeren er umiddelbart nem at indstille i de 19 cm vand min står i. Det er bare at dreje på hanen og så kan man ellers relativt præcist justere vandstanden.

Hermed lidt data og billeder.
Skummer skal cirka bruge 52 cm højde i sumpen(så koppen kan tages af) og 28x20 cm i ”foot-print”.
Skummeren bliver som sagt drevet af den kompakte Bubble Blaster HY-1000s, som er indrettet med et nålehjul, der virkelig sætter skub i tingene.

Nå - men nyd billederne. Jeg skal skyde en video af den, når den er kommet ordentlig i drev ;-)
Vedhæftede filer
Box.jpeg
Unbox.jpeg
HY 1000.jpeg
Pump.jpeg
Octopus.jpeg
Finish.jpeg
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3614
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af nielsk »

Det er da en seriøs slange der bruges til luftindtag. Den kan der ikke være meget modstand i...
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
mathiaskehlet
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 475
Tilmeldt: søn 7. sep 2008 16:58
15
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af mathiaskehlet »

Lyder som en lækker skummer, især det med lyden :D
Joakim fra petsupply bruger vidst også en på hans setup

Kom endelig med yderligere info ang performance når du når så langt! :D
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af palamo123 »

Yes - jeg lader den lige snurre et par dage og så må vi se, hvordan den kører.
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af Marco R »

palamo123 skrev:Yes - jeg lader den lige snurre et par dage og så må vi se, hvordan den kører.
Nu er der vist gået et par dage, hvordan kører den så? :)
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1062
Tilmeldt: man 4. dec 2006 20:31
17
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af hermes2005 »

jeg har "storbroderen" PS-2000 som jeg var så heldig at købe brugt her på forum.
Min erfaring er at det er en fantastisk skummer som både skummer rigtig godt og samtidig er utrolig lydløs. Jeg har mit setup i stuen og derfor er det meget vigtigt at min skummer er lydløs, og selvom min tidligere skummer også var ok lydløs, så overgår denne her den med mange længder.
Desuden synes jeg det er fedt at den ikke bruger så meget strøm, da den kun har en pumpe og er selvansugende.
Eneste ting jeg har at sætte på den er at den kræver utrolig lav vandhøjde i sumpen og jeg er derfor blevet nødt til at sætte den op på noget for at det kan fungerer. Den kræver mellem 15-20 cm. Hvilket er noget under hvad de fleste har i sumpen. Min kan så lige være i skabet selvom den står på noget. men det er også kun lige. Havde den været 5 cm højere så havde jeg ikke kunne få skummerkoppen af.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af Marco R »

hermes2005 skrev:jeg har "storbroderen" PS-2000 som jeg var så heldig at købe brugt her på forum.
Min erfaring er at det er en fantastisk skummer som både skummer rigtig godt og samtidig er utrolig lydløs. Jeg har mit setup i stuen og derfor er det meget vigtigt at min skummer er lydløs, og selvom min tidligere skummer også var ok lydløs, så overgår denne her den med mange længder.
Desuden synes jeg det er fedt at den ikke bruger så meget strøm, da den kun har en pumpe og er selvansugende.
Eneste ting jeg har at sætte på den er at den kræver utrolig lav vandhøjde i sumpen og jeg er derfor blevet nødt til at sætte den op på noget for at det kan fungerer. Den kræver mellem 15-20 cm. Hvilket er noget under hvad de fleste har i sumpen. Min kan så lige være i skabet selvom den står på noget. men det er også kun lige. Havde den været 5 cm højere så havde jeg ikke kunne få skummerkoppen af.
Okay det lyder da ikke dårligt. Specielt det med at den er meget lydsvag. Det er en af grundene til, at jeg altid kun har kørt med luftskummere, netop pga. støjniveauet =)
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af palamo123 »

Hej igen,

Nå - tid til en lille opfølgning.

Skummeren har nu kørt uafbrudt siden november 2010 og kigger man ind i akvariet kan man se hvordan tingene trives. Jeg døjede før november med lidt håralge - Dette er nu fuldstændig væk.
Nu har der været lidt snak om støj fra denne skummer - Min vurdering er, at den er stort set lydløs.
Jeg tømmer koppen for 600ml hver 6. dag ca. og der skal jeg altså holde vejret, da det gylle skummeren har lavet er super-ildelugtende.

Så thumbs up herfra - Jeg er glad for min investering.

Jeg har lige added en lille Iphone video.

[video][/video]
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Langtoft
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 392
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 21:32
15
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af Langtoft »

ja det er en super skummer.. og jeg havde desværre ikke plads til min, så den er tilsalg nu.. :(
En gang saltvand - altid saltvand...

Opstart af 150 liters saltvandsakvarie medio 2011
viewtopic.php?f=92&t=43135
bon
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 11. jan 2012 18:28
12
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2009

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af bon »

hvor meget er den tilsalg for og hvordan ser det ud til et 550 liters akvarie.
micogmaj
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 16. mar 2008 17:30
16
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Valby

Re: Super Reef Octopus ps1000

Indlæg af micogmaj »

hehe den er skam solgt for langtid siden....
En gang saltvand, altid saltvand ......
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"