Kender i det ?
-
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Kender i det ?
Kender i det hvor man glad kommer ud for og kigge i en akvarie forhandler for og se om der evt er lidt spændende og kigge på men man faktisk ender med og gå i vrede fordi der i reolerne går nogle fisk som nærmeste er umulige og holde og ikke mindst er på en størrelse a 25cm plus og man ved at netop denne art i disse størrelser lever af nogle ting vi bare ikke kan tilbyde. Så man ved bare disse fisk er dødsdømt på forhånd, og ikke mindst så kan man se hvordan deres system halter , for dælen man hvor blever der af at vi har et ansvar over for de rev vi i forhånd ripper mere end rigeligt. Skal ikke gøre mig hellig for hvis det var skulle alle fisk blive på revet men jeg gør sku alt for at de fisk jeg har får de bedste betingelser jeg kan tilbyde men nogen str af arter skal man sku lade blive på revet for disses levebetingelser er så høje så de er dødsdømt på forhånd og det pisser mig sku af det er sku synd, ja det var bare min opkast for tirsdagen 

- Hr. Jørgensen
- Kejser fisk
- 14
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: Kender i det ?
Nogle har vel også baljer store nok til disse fisk... Ikke de fleste... Men nogle 

[center]viewtopic.php?f=93&t=46618
Akvastabil Mark II 360l:
112l sump:
Akvastabil Mark II 360l:
- 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES
112l sump:
- MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
- Slingerskæv
- Naso kirurg
- 14
- Postnummer: 5220 Odense SØ
- Saltvand siden?: 2010
Nok en der har været i fyns akvariecentrum.. Jeg tænkte det samme..!
Henrik
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg kan så fortælle dig, at det bestemt ikke nogle fisk forhandleren beder om at få hjem.
En fisk der er så stor som du beskriver, fylder formentlig det meste af en kasse, og med en fragtpris
på 35-40 kroner kiloet, er et mange penge for noget som han med stor sandsynlighed kommer til at smide i skaldebøtten
inden for kort tid. Og den vil være så dyr i udsalg at ingen vil købe den.
Vi kan ikke være andet end enige om at fisk som man ved ikke kan holdes i akvarier, slet ikke bør importeres.
Hvad var det for en fisk?
En fisk der er så stor som du beskriver, fylder formentlig det meste af en kasse, og med en fragtpris
på 35-40 kroner kiloet, er et mange penge for noget som han med stor sandsynlighed kommer til at smide i skaldebøtten
inden for kort tid. Og den vil være så dyr i udsalg at ingen vil købe den.
Vi kan ikke være andet end enige om at fisk som man ved ikke kan holdes i akvarier, slet ikke bør importeres.
Hvad var det for en fisk?
- tobi100000
- Naso kirurg
- 15
- Postnummer: 9700 Brønderslev
- Geografisk sted: Nordjylland
Kender i så det med at man kommer ud til Dyreland Hjørring og så er alle akvarierne tomme, det eneste man kan se er sten som er fyldt op med glasroser på størrelse med 5 kroner eller større. =P
-
- Rev haj
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: middelfart
Jeg ved godt at forhandlerene ikke altid selv kan gøre for de store fisk der kommer hjem, at de desværre bare pakker ned fra grossisterne men lige som vi støttet de rigtige forhandlere som gør en god insats burde forhandlerene også vælge de rigtige grossister men det er desværre noget de nye forhandlere først lærer med tiden og det går desværre hårdt ud over fisk. Denne fisk som gik var en pygoplites på nok ca 28cm og hvis man ved lidt om denne fisk så er den jo nærmest umulig i forvejen som lille men når den er fuldvoksen i denne str på revet lever den ude lukke de af svampe og det kan vi sku ikke tilbyde den
- nbd
- Rev haj
- Reactions: 47
- 18
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Ja - det virker bekendttobi100000 skrev:Kender i så det med at man kommer ud til Dyreland Hjørring og så er alle akvarierne tomme, det eneste man kan se er sten som er fyldt op med glasroser på størrelse med 5 kroner eller større. =P