Tak for det, desværre er der ikke helt styr på sandet endnu. Pumpene er lige i det store så når strålen fra pumperne rammer glasset bliver sandet skubbet væk fra frontruden. Men det hjælper på det hver gang vi regulerer en smule på flowet.Bingocaller skrev:Det er bare super flot! Ser ud som om I fik styr på sandflugten?
Sneaky sneaky.. Det lyder rigtig gennemført! Ser jo sindstygt fedt ud!Anette skrev:Takker, du er da velkommen til at komme og kigge på det selvom der er lidt langt, men vi sælger det ikkeAndersGS skrev:Vanvittigt fedt! Bekræfter bare så meget at jeg skal lave en copy/paste af den type akvarium!Er rigtig glade for den dybde det giver og havde det været større havde det været for dominerende i stuen. Vi er især glade for teknikrummet, der er på kontoret, og som giver mulighed for et meget lavt bord til akvariet. Nu får vi et skab her i næste uge til at dække teknikken af, et almindeligt HTH skab med skydelåger så teknikken bliver kamufleret som tøjskab
Du skal være mere end velkommenAndersGS skrev: Pas nu på - det kan være jeg tager jer på ordet
Takker, vi er også glade for dem, vi har længe sukket efter dem, og nu fik vi os taget sammen til at købe dem. De er af arten Pseudanthias squamipinnis, og ind til videre ser det (7-9-13) ud til at overlevelsesraten er 100 %.Fat_Donnie skrev:De er godt nok smukke dine anthias fisk!!! =)
Jaah jooh.. det har vi vist, vi har desværre ikke selv placeret den der er i væggen.pederrevnørd skrev:Endnu engang flotte billeder. Søde og smukke anthias
Så lige billeder fra side 1, har i stadig stikdåserne under baljen....... ?
Det kan godt blive en uheldig blanding af el og saltvand - fyi
Mvh
Peder
Mange tak - Selvfølgelig vil vi det! rart at vide hvad folk synes er interessante at høre om ved baljen.Stefan skrev:Mega flot!
Kan I ikke skrive lidt om vedligehold og daglige routiner?
Hvad fodrer I med og hvor ofte? De nye anthias er vel nogle sultne banditter?
Rigtig god ide med sand i fragment tanken! Vil de 5 cm være ideelt? Det er jo ikke nok til dsb, men er det for meget til alm bund?nielsk skrev:Det ser bare super godt ud!!
Tænk meget over hvilken fisk i putter i fragtanken for i kan få en mega pods produktion der som vil gavne hele hovedtanken.
Jeg ville komme 5 cm bundlag i fragtanken også ellers have det klar som karantæne akvarie ved nye fisk. Jeg bruger min fragtank til begge dele-
Tusind tak for den smøre!Anette skrev:Mange tak - Selvfølgelig vil vi det! rart at vide hvad folk synes er interessante at høre om ved baljen.Stefan skrev:Mega flot!
Kan I ikke skrive lidt om vedligehold og daglige routiner?
Hvad fodrer I med og hvor ofte? De nye anthias er vel nogle sultne banditter?
Fodring af fisk:
Fodermaskinen fodrer to gange dagligt med hvad der svarer til en teskefuld af en blanding af pellets og frysetørret mysis. Derudover fodrer vi manuelt en gang om dagen med enten nori eller frossen mysis. Samtlige fisk spiser af det hele.
Fording af koraller:
Vi kører med zeo og i den forbindelse anvender vi hver dag vitalizer, og to gange ugenligt tilsætter vi aminosyrer. Derudover target fodrer vi (næsten) alle LPS 1-2 gange om ugen - efter lyset er slukket - med cyclopzee eeze blandet op i saltvand.
Balling:
Af balling bruger vi dagligt knap 400 mL af hver dunk - det svarer i vores balje til at kH falder med 4 om dagen i vores ialt 800 L (hvis vi ikke tilsatte) og Calcium ville falde med 30 ppm om dagen. Overvejer dog kraftigt at skifte til en kalkreaktor efterhånden. I dunkene tilsætter vi aquafairs aquaelements 1, 2 og 3.
Zeo:
Ellers tilsætter vi dagligt zeostart og vitalizer manuelt og hiver lidt i zeolitterne.
2 gange ugenligt tilsætter vi zeobak, zeofood7, aminosyrer til lps samt spongepower og en gang imellem (læs sjældnere) tilsætter vi ½ dosis af zeospur samt jod, jern, kalium samt stylio-possi-glow. Sidstnævnte ser vi dog ingen synlig effekt af, det er kun fordi vi en gang har købt det.
Hver 6. uge skifter vi zeolitter, og koger/skifter aktiv kul ud. Vandskifte har ind til videre været når vi har tømt sumpen for at få den ud, så det har ca været 100 L hver 2. måned. Total volumen i systemet er 800 L.
Rengøring:
Vi har stadig en del alger på glasset, både grønne men også kalkalger så vi skraber ruder hver 4. dag ca. Mens vi tømmer skummer ca en gang om ugen.
Vi har lige haft en enkelt hammer koral der gik til af brown gelly efter en af pumperne gik i stå. Men det mekaniske udstyr prøver vi at få renset ca hver 2. måned.
TakEsben skrev:Det ser godt ud som altid
Hvor har i fået fat i pladen til fragmenthylden?
Det er også sket for mig 4 gange, mega irriterendeAnette skrev:Tak Alex. Vi glæder os også til du kigger forbi næste gang.
Ellers er vi så småt begyndt at beklæde akvariet. Dog har vi lige erfaret at der er en driver er brændt af i den ene af vores PS lamper.
Pis, håber godt nok ikke det er noget der vil ske igen! Hvor hurtigt fik du lamperne igen?nielsk skrev:Det er også sket for mig 4 gange, mega irriterendeAnette skrev:Tak Alex. Vi glæder os også til du kigger forbi næste gang.
Ellers er vi så småt begyndt at beklæde akvariet. Dog har vi lige erfaret at der er en driver er brændt af i den ene af vores PS lamper.
Husk nu at skrive til mig når jeres kirurger vokser ud af baljen...