Jeg oplever at når jeg fodre så går mit viridis græs helt amok - normalt står det og vejre flot i strømmen - men når der kommer foder i vandet så bliver det ligesom lidt stift i det?
Andre der har oplevet det? Jeg tænker jeg kan jo ikke rigtigt se at der er nogen munde maden det fanger kan gå hen i eller hvad?
Spiser C. Viridis?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Spiser C. Viridis?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9610 Nørager
- Saltvand siden?: 2009
Re: Spiser C. Viridis?
Viridis stjernepolyp ?
Mine opfører sig på samme måde når der kommer mysis mm i akvariet
at det sådan helt stopper med at sveje på trods af cirkulationen er den samme ?
har dog ikke set at de fanger noget ud over nogle meget få mysis men de bliver da ikke spist ?
har dog ikke set at de fanger noget ud over nogle meget få mysis men de bliver da ikke spist ?
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Præcis det jeg oplever - men hvorfor gør det det? Altså hvis det ikke spiser?NytKøb skrev:Viridis stjernepolyp ?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
Bingocaller skrev:Præcis det jeg oplever - men hvorfor gør det det? Altså hvis det ikke spiser?NytKøb skrev:Viridis stjernepolyp ?
Det er et godt spørgsmål har siddet og overvejet om de måske kan have en slags mund i samlingen af polypperne hver for sig ?
nu prøvede jeg det lige igen & kiggede godt efter og det ligner de lukker sig omkrings små mysis
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
I bunden af hver polyp sidder der en lille mund, lige som på alle andre koralpolypper. Armene er til at fangefoderet med og føre det til munden. Man skal nok ned i noget der ligner artemia størrelse eller mindre får end at stjerne polypper kan få noget ud af foderet.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
Carsten skrev:I bunden af hver polyp sidder der en lille mund, lige som på alle andre koralpolypper. Armene er til at fangefoderet med og føre det til munden. Man skal nok ned i noget der ligner artemia størrelse eller mindre får end at stjerne polypper kan få noget ud af foderet.
Tænkte det nok at de gemte på en lille mund