"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af Kasper j. »

Så fik jeg købt denne fine lampe af Moby og den lever helt klart op til mine forventninger.

Her er der lige et billede:
IMG_0860.JPG
Lampen er noget kraftigere i virkeligheden, men mit kamera (Cannon Ixus) justere automatisk ned for lyset for eller ville man ikke kunne se meget på billedet :-)

Jeg jeg har dog ikke kunne programere lampen endnu da den USB dongle til bluetooth, jeg købte, ikke virker. Men bytter den i morgen.

Lidt fakta:

Vægt: 5,5 kg
48 Cree led
Vandtæt strømforsyning
110 watt
Programerbar via bluetooth
Ophæng skal købes seperat



Skriver noget mere når jeg får et akvarium under :beer:
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1170
Tilmeldt: tors 13. nov 2008 21:04
15
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af nesnej »

Hvordan opfylder den alle dine forventninger, du har jo ikke sat den over et akvarie og set om dyrene befinder sig godt i det lys den producerer? Jeg synes bare du er lidt tidligt ude med at lovprise et produkt.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af Nicki Henriksen »

nesnej skrev:Hvordan opfylder den alle dine forventninger, du har jo ikke sat den over et akvarie og set om dyrene befinder sig godt i det lys den producerer? Jeg synes bare du er lidt tidligt ude med at lovprise et produkt.
Måske Kasper er tidlig ude, men vi er masser andre der har disse fede lamper, og korallerne trives godt under dem :)

mvh
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af peder »

Nicki Henriksen skrev:
nesnej skrev:Hvordan opfylder den alle dine forventninger, du har jo ikke sat den over et akvarie og set om dyrene befinder sig godt i det lys den producerer? Jeg synes bare du er lidt tidligt ude med at lovprise et produkt.
Måske Kasper er tidlig ude, men vi er masser andre der har disse fede lamper, og korallerne trives godt under dem :)

mvh
Hehe, det er da' utroligt at der stadig er nogle som absolut ikke vil erkende at Led belysning rent faktisk virker!! :dizzy: :wink:
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af StarF »

peder skrev:
Nicki Henriksen skrev:
nesnej skrev:Hvordan opfylder den alle dine forventninger, du har jo ikke sat den over et akvarie og set om dyrene befinder sig godt i det lys den producerer? Jeg synes bare du er lidt tidligt ude med at lovprise et produkt.
Måske Kasper er tidlig ude, men vi er masser andre der har disse fede lamper, og korallerne trives godt under dem :)

mvh
Hehe, det er da' utroligt at der stadig er nogle som absolut ikke vil erkende at Led belysning rent faktisk virker!! :dizzy: :wink:
Der er stadig folk der tror på gud, og verden ikke er "rund".. :wink:
Brugeravatar
Paulsen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 28. jul 2010 11:16
13
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kolding

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af Paulsen »

Hvordan er "støj" niveauet i sådan en fætter? Og er den lig de andre ala. Metis (fra Pasific sun)
160L MKII Akvastabil, Maxspect 160W R420R 16000K Razor, Jebao DC3000

Lukket ned: 54L mini reef
Tunze 9004, Tunze 6015, Maxspect 120W R420R 16000K, Tunze Osmolator, Tunze Care Magnet
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af Nicki Henriksen »

de siger ingen ting :)

ved ikke om det er samme som metis men min bror får snart en metis hjem fra Moby
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af Han$en »

Nicki Henriksen skrev:de siger ingen ting :)

ved ikke om det er samme som metis men min bror får snart en metis hjem fra Moby
Metis og Black Python er samme specifikationer, der er blot forskel på Watt's og muligheder for udvidelse. En 2x 100W Metis lampe, er 20W under at levere det præcis samme som 2x 110W Black Python. Dog kan Metis lamperne ikke udvides med samme fleksibilitet som Python kan :)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
leifkrarup
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1797
Tilmeldt: ons 14. mar 2007 11:55
17
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af leifkrarup »

nesnej skrev:Hvordan opfylder den alle dine forventninger, du har jo ikke sat den over et akvarie og set om dyrene befinder sig godt i det lys den producerer? Jeg synes bare du er lidt tidligt ude med at lovprise et produkt.
Jeg er enig!!....men det skader vel ikke at manden skriver at han er glad for sin nye lampe :wink: ......alle kan jo se at den ikke er afprøvet på et akvarium.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af Han$en »

leifkrarup skrev:
nesnej skrev:Hvordan opfylder den alle dine forventninger, du har jo ikke sat den over et akvarie og set om dyrene befinder sig godt i det lys den producerer? Jeg synes bare du er lidt tidligt ude med at lovprise et produkt.
Jeg er enig!!....men det skader vel ikke at manden skriver at han er glad for sin nye lampe :wink: ......alle kan jo se at den ikke er afprøvet på et akvarium.
Hvis nu manden havde nogle forventninger til selve lampen, og ikke hvordan en masse ting og sager ser ud under den, snakker vi jo en lidt anden sag.
Vi alle ved jo godt efterhånden at en Black Python lampe er ganske glimrende funktionsmæssigt, og på papiret mht. PAR, men synes tit det glemmes om tingen i helhed!

Jeg interessere mig langt mere for lampens udseende, funktionalitet, støj og ikke mindst farverne af de blå LED's, end PAR målingerne.. Om der kan leveres 1000 PAR, eller 200 er fuldkommen ligegyldigt for mig personligt. Hvis en koral kan gro under T5 der levere betydeligt mindre PAR målinger end en Cree powered lampe, jamen så kan det sgu nok også sagtens under sidste :happy:

Så giv lige manden en chance, og lad ham være tilfreds med sin lampe, om der er et akvarie eller en solsikke nedenunder ;)
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4671
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af Anders månsson »

er lampen kommet over nogle koraller og hvordan har de det dagen idag?
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Pacific Sun Black Pyhton 110 watt

Indlæg af Kasper j. »

Det kommer en opdatering snart :f2:

Der kommer nogle nye billeder til september, men med hensyn til lampen så vokser koraller og det grønne snask rigtig hurtig. Jeg har fået et par stenkoraller i, og de trives rigtig godt. flotte farver og mange små polypper. Der er for tidligt at sige om de vokser under lyset, men det tror jeg bestemt at de gør :-)
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"